3. mar 2011 Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Syg??? sløv, løs mave... {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg er lidt bekymret for om min ene hoppe måske er ved at blive syg
Da jeg striglede hende før jeg skulle ride, lagde jeg mærke til at hun var lidt varmt og fugtig, men jeg lagde ikke så meget i det, fa det jo har været ret varmt i dag.
Hun stod også noget uroligt, men det hun stod stille når man kløede hende på et insektstik lige nede ved yveret.
Og da jeg skulle ride hende syntes jeg hun virkede ret sløv, slet ikke den samme energi som hun plejer, var nødt til at drive hende frem i traven, og hun er normalt meget energisk og frisk og vil gerne fremad.
Hendes gødning var også ret løs, ikke sådan tynd og vandet, men bare løs, håber i forstår men der var da også noget saft der løb med af hende.
Lige så snart jeg havde taget hende ind i boksen og skulle til at tage hovedtøjet af hende, skulle hun tisse, meget lys og vandfarvet tis, så ikke noget alarmerende der. Ud over at hun også tissede lige før jeg tog hende ud af boksen for at strigle og sadle op. Der er ca. gået 3 kvarter imellem jeg tog hende ud af boksen, til hun stod i boksen igen.
Tror i at hun er ved at blive syg?
Hvad kan det være?
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det er smørblomster.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Alle gule blomster, er generelt giftige.
mar 2011
Folden har kun ligget der siden februar, og før det var det en græs mark vi slog hø på
okay, jamen så ved jeg det.
Tror de eneste blomster der er, er de der marguritter eller hvad de hedder, eller nogle der ligner i hvertfald.
Men jeg kigger da klart efter i morgen når jeg lukker hestene ud.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
For det ville jeg nok gøre. Selvom det med sløvhed bare kan være varmen.
mar 2011
Men altså hun virkede sådan set frisk og rask nok, kunne sagtens fjolle med de andre da de skulle lukkes ind.
Min mor fodrer om morgenen da jeg møder på arbejde 5.30. Hun siger at hesten tissede da hun kom over i stalden, og hun havde ikke lige rejst sig op, altså hun havde været vågen i noget tid.
Da jeg lukkede dem ud her til formiddag, så det ud til at hendes mave havde det lidt bedre, ikke sådan helt almindelige hestepærere, stadig lidt løst, men bedre end i går.
Hendes appetit fejler ikke noget
Og hun løb ud på folden og galloperede og så glad og frisk ud i dag
Kan det tænkes at hun bare var lidt sløj i går, men er ved at være ovre det nu?
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
mar 2011
Hun var jo ikke en der var lige ved at dejse om, eller noget
Og når hun spiser og drikker så må man lige se tiden lidt an
Syg??? sløv, løs mave...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside