føl/plagshow for første gang- hovedtøj? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal til føl/plag show for første gang her den 29 sep. Jeg skal både have Djass og hans mor med (føl og hoppe) og Faxnir som er min hingsteplag fra sidste år.
Der står at hingsteplagene skal have hovedtøj på, men hvad bruger i? for det første skal vi igang med at træne det, da han jo slet ikke er vant til at have bid i munden, og slet ikke at der er tryk i munden på ham (han er lige fyldt et år for en uge siden, så syntes ikke jeg ville begynde før) jeg vil jo gerne at det er noget der "genere" ham mindst muligt. Han har også været med i byen før og han er ikke typen der laver ballade og bliver vild.
For det andet, så syntes jeg det er rigtig svært at finde noget der passer ham, især et ordenligt bid i så lille en str.
Lige nu bruger han str shet, men han har et langt fint og smalt hoved, så det er lidt svært at finde noget hvor kindstykkerne er lange nok, men hvor den kan spændes tilpas ind?
Og hvilket næsebånd skal det være? eller skkal der slet ikke være næsebånd på?
Håber der er nogen der har været afsted før mig og vil dele lidt erfaringer, er jo mega spændt allerede
og så får i lige et billede af mine to skønne drenge som jeg skal have med
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 194 Heste: 1 Emner: 62 Svar: 329
Og så har jeg haft min hoppe Syrtla med da hun var 1 år og hun havde også bare en grime på
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
"med hensyn til bedømmelse af plage vil dommeren (naturligvis) vurdere, den aktuelle fremtræden, vel vidende, at selv gode 1årig og 2årig plage ikke nødvenndigvis viser sig optimalt! Det er et krav at hingsteplage skal føres i trense."
Det var hvad der stod om plage jeg er ikke itvivl om hoppeplage og hopper med føl bare skal have en grime på, det er nærmere min 1års hingsteplag. der står jo han skal have trense på, men jeg syntes det er ret svært at finde noget i den str, plus at jeg er lidt i tvivl om hvad der ville være bedst til ham at have på
men kunne da godt være jeg skulle skrive til dem der afholder det
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
men jeg kan da ringe ind at spørge, men altså på den anden side så står det jo der rimelig tydligt.. og man må jo kun have op til 2års med
føl/plagshow for første gang- hovedtøj?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside