1.194 visninger
|
Oprettet:
Anbefalinger af udstyr osv.:-) {{forumTopicSubject}}
Ja, sidder her og kan ikke rigtig falde i søvn. Så kigger lidt på forskellige monte/galop sadler og andet udstyr.:-)
Men vil bare lige spørge, om der var noget i kunne anbefale. Det kan være alt fra beklædning til udstyr til ja, alt.
Jeg skal have monté licens næste år så det kunne være dejligt lige at høre med jer, hvad i kan anbefale.;-)
På forhånd tak!:-)
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
jan 2012
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 408
nov 2010
Følger: 62 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 45
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 923
Husk at fortøj er et krav når du skal tide løb, det er check også i autostart, derfor vil jeg anbefale dig at købe en montesadel, der allerede har monteret en ring til checken fremfor en galopsadel, der ikke har det, dog kan man købe ringe man kan sætte på, men det stærkeste og bedste efter min mening er helt sikkert en gennemgående strop undersadlen, hvor på der både er ring til checken og haleremmen.
I træning derhjemme rider jeg bare med en alm trense, til hurtigarbejder på banen og løb rider jeg med løbshovedtøjerne og det er jo forskelligt fra hest til hest hvad det er udstyret med.
Derudover er der mange heste, der i monteløb har brug for ekstra vægt på forhovene, nu ved jeg ikke om di hest går med eller uden sko, alu eller jernsko, men lidt ekstra vægt i form af en jernsko eller boots er ofte en fordel, men igen det er jo også forskelligt fra hest til hest.
- Rikke
jan 2012
Jeg havde lidt tænkt at jeg skulle købe den her.
Og er der nogle der kan svare mig på om denne hjelm er god, og hvordan den er i størrelser?
http://www.veidelands.dk/hjelm-jockey-monte.html
jan 2006
Og jeg kan kun varmt anbefale zilco-sadlerne, dog er den lidt tung vil jeg lige umiddelbart sige. Hvor meget rutine har du i montesadler?
-Rikke
jan 2012
Jeg har lånt hendes sadel et par gange og den var rigtig god.:-)
jan 2006
Men held og lykke med licensen
jan 2012
Anbefalinger af udstyr osv.:-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside