drægtig hoppe og foder {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved godt jeg er hurtig ude, men vil gerne have det hele på plads inden hestene kommer ind fra sommerfold
Jeg har pt 1 hoppe (forhåbenlig kommer den næste i denne brunst ) som er drægtig Hun har termin midt april.
Jeg ser rigtig mange som skifter foder når hoppen nærmere sig de 9 måneder, men jeg tænker om det ikke er dumt ? kan man ikke have det foder som man ønsker som supplement og måske foder med et andet fodermiddel ?
Jeg tænker deres foderplaner vil kommer til a se noget alla sådan her ud:
Zucht fra Eggersmann
Lucerne
også tænker jeg et andet fodermiddel ind som skal være det primære indtil 9. måned, hvor de så sættes over på zucht og lucerne....
Men er denne foderplan ok i forhold til mange elementer?? JEg tænker bare de ikke skal "skifte" foder, da zucht bare overtager fra det andet fodermiddel....
Kom gerne med indput både mht planen og hvad det andet fodermiddel kunne være
PFT
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.061
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Og nej, du bør ikke give lidt af hvert. Du bør gå direkte (med en tilvænningsperiode på 2-3 uger) fra det almindelig foder til drægtighedsfoder. Uden at tilsætte andet
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 115 Heste: 19 Emner: 162 Svar: 1.211
Fase 2 er det mine ungheste og avlshopper har fungeret bedst på!
Lucerne op til den skal fole har ikke virket hos mig. Der er simpelthen ikke plads i maven, så de opgiver at spise deres foder. Når følle så er født kan man sagtens give lucerne igen.
dec 2006
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 115 Heste: 19 Emner: 162 Svar: 1.211
dec 2006
drægtig hoppe og foder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside