{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Ligger sig ned når jeg vil dreje??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley

Lige for tiden træner jeg at dreje rundt om sig selv og bak stå og gå frem., med min shetlænder Lakrids på 4 år. Men mange gange ligger hun sig ned når jeg lige er begyndt med at dreje med hende??? Men hvorfor gør hun det og er det godt eller dårligt??? Skal jeg udnytte det???? Og er der nogen der har prøvet noget der ligner??

Håber i kan hjælpe mig! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ligger sig ned når jeg vil dreje???
  • #1   4. jul 2013 Det kommer an på om du gerne vil have at hun ligger sig på den kommando-.
    en af grunde til at Din hest gør det, er fordi, det med at gå i en lille ring om sig selv, er sådan de gør i naturen inden de ligger sig, derfor tror din hest, at det er det du ønsker af den. Virker hesten på nogle måde stresset?:)

• #3   4. jul 2013 Første trick jeg lærte min hingst var ligge og nu, hvis jeg vil lære ham noget nyt og han ikke forstår det, bliver han fustreret og han vil så gerne gøre mig glad, så han gør bare alt hvad han har lært for at gøre mig glad. Så det kan være han ligger sig, eller stejler, eller slår med forbenene eller noget andet.. Han gør bare et eller andet han har lært, fordi han så gerne vil, men måske ikke lige ved hvad jeg vil have ham til.
    Nu ved jeg ikke om du har lært din at ligge ned, men det kan være din pony "fejler" det samme som min smiley Ellers ved jeg ikke hvorfor den skulle gøre det. smiley

• #5   5. jul 2013 Hun er måske lidt stresset, men det arbejder jeg også meget med.... (altså at hun ikke skal være stresset)

Nej jeg har ikke lært hende og lægge ned... Mangler lidt en jordbane for at hun kan koncentrere sig godt nok, men jeg vil rigtigt gerne lære hende det!

Men som sagt er det ikke altid hun ligger sig når jeg vil rotere hende... Det er nok sket 3-4 gange....

• #7   10. jul 2013 Ja det er ikke så smart Bettemus, men han stejler da heldigvis altid på god afstand, for det har han lært. Han har aldrig stejlet op ad mig som en komando. Det er sket få gange i andre sammenhæng, men det har nok noget at gøre med, at han er en hingst og har aldrig været i hænder før jeg fik ham, så han er ikke rigtig sat på plads. jeg fik ham som to års og der burde han allerede have lært at opfører sig ordentligt, men jeg tror han havde været mishandlet, for han var bange for ALT. Især hurtige bevægelser med træktorve eller sådan noget.. Så måske han er blevet slået.. Men den ved jeg jo selvfølgeligt ikke. Dem vi købte ham af havde lige fået ham men opgav ham så vi fik ham med til hoppen vi købte samme sted for de havde bare opgivet ham.... Stakkels hyppe.

Kommentér på:
Ligger sig ned når jeg vil dreje???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce