Bomløs? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min dejlige Sebastian er desværre blevet tyk af græsset, så nu må vi i gang med motionen!
Men jeg mangler en sadel til ham... Har altid (NÅR han blev redet...) brugt en lammefætter, men efter hans store vægttab, er gjordstropperne kommet til at passe rigtig dårligt til ham så gjorden generer ham ved albuerne...
Så tænkte jeg at en bomløs måske kunne være en løsning? Jeg har aldrig siddet i sådan en så jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med Fjordheste og bomløse sadler...
Jeg vil ikke ud i en "rigtig" sadel da han stadig skal tabe sig, og deraf ændrer form igen, og ikke vil give voldsomt mange penge for en sadel til hyggeridning. Men den skal selvfølgelig stadig passe ham!
Det er en Barefoot Cheyenne str. 1 jeg har i tankerne...
Lige et billed af ham... Ikke det bedste, men det nyeste jeg har.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Den ligger super godt på ham og glider hverken frem eller tilbage eller rund, selvom han er til den tynde eller tykke side
Ps. super smuk fjordbasse du har dig
apr 2010
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 219 Svar: 681
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 256 Svar: 1.001
Jeg tænker at der skal et af de der trykfordelene underlag som hører til, under sadlen. Selvfølgelig for at passe lidt på hans ryg.
Nu er det jo heller ikke den store dressur kunst vi kaster os ud i, men lidt hyggeridning for at få noget motion. Udelukkende for at han ka komme af med fedtdepoter. Ellers har han aldrig rigtig været ridehest
Jeg er vant til at ride i westernsadel og lammefætter, så tror ikke det bliver et problem at den er bred. Er heller ikke bekymret for hvor bøjlerne sidder... Tænker mere hvordan de passer på Fjordhestene... Han har jo en ret kort ryg, men er også meget bred. Endnu en grund til ikke at kaste sig ud i en alm. sadel med bom. Det er SVÆRT at finde noget der passer os begge!
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Jeg ved ihvertfald at min barefoot med tilhørende underlag ikke trykker min på rygsøjlen, på trods af at han mangler rygmuskler så den er mere fremtræden.
Efter en hård ridetur hvor han havde svedt en del, var han helt våd der hvor sadlen har lagt. Lige med undtagelse af på rygsøjlen, der var 100% tør
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
Forstår dog ikke helt dit problem med gjordstropperne? Er det ikke bare et spørgsmål om en kortere gjord? Min har også tabt sig meget, men gjordstropperne på min Christ Iberica lammefætter generer da ikke
jul 2008
jul 2008
jul 2008
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
dec 2008
Følger: 199 Følgere: 188 Heste: 8 Emner: 82 Svar: 456
Bomløs?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside