{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Bomløs? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min dejlige Sebastian er desværre blevet tyk af græsset, så nu må vi i gang med motionen!

Men jeg mangler en sadel til ham... Har altid (NÅR han blev redet...) brugt en lammefætter, men efter hans store vægttab, er gjordstropperne kommet til at passe rigtig dårligt til ham så gjorden generer ham ved albuerne...
Så tænkte jeg at en bomløs måske kunne være en løsning? Jeg har aldrig siddet i sådan en så jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med Fjordheste og bomløse sadler...

Jeg vil ikke ud i en "rigtig" sadel da han stadig skal tabe sig, og deraf ændrer form igen, og ikke vil give voldsomt mange penge for en sadel til hyggeridning. Men den skal selvfølgelig stadig passe ham!

Det er en Barefoot Cheyenne str. 1 jeg har i tankerne...

Lige et billed af ham... Ikke det bedste, men det nyeste jeg har.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs?
  • #1   10. jun 2013 Jeg har en Cheyenne Drytex til min fjordhest smiley
    Den ligger super godt på ham og glider hverken frem eller tilbage eller rund, selvom han er til den tynde eller tykke side smiley

Ps. super smuk fjordbasse du har dig smiley

• #2   10. jun 2013 Smuk fjordhest smiley Jeg har redet bomløs to gange, begge gange fik jeg ondt i hofterne, jeg tror det skyldes den brede siddeflade og de tilbagetrukket stigbøjler. Jeg har også hørt at bomløse skulle bære hårdere ved ryggen, altså hestens, fordi rytteren vægt hvilket mere på rygraden end på musklerne ved siden af denne smiley

• #3   10. jun 2013 Tak for de pæne ord om min dreng smiley Man kan jo næsten ikke se han lige er blevet 20 smiley

Jeg tænker at der skal et af de der trykfordelene underlag som hører til, under sadlen. Selvfølgelig for at passe lidt på hans ryg.
    Nu er det jo heller ikke den store dressur kunst vi kaster os ud i, men lidt hyggeridning for at få noget motion. Udelukkende for at han ka komme af med fedtdepoter. Ellers har han aldrig rigtig været ridehest smiley

Jeg er vant til at ride i westernsadel og lammefætter, så tror ikke det bliver et problem at den er bred. Er heller ikke bekymret for hvor bøjlerne sidder... Tænker mere hvordan de passer på Fjordhestene... Han har jo en ret kort ryg, men er også meget bred. Endnu en grund til ikke at kaste sig ud i en alm. sadel med bom. Det er SVÆRT at finde noget der passer os begge!

• #4   10. jun 2013 Trolden
    Jeg ved ihvertfald at min barefoot med tilhørende underlag ikke trykker min på rygsøjlen, på trods af at han mangler rygmuskler så den er mere fremtræden.

Efter en hård ridetur hvor han havde svedt en del, var han helt våd der hvor sadlen har lagt. Lige med undtagelse af på rygsøjlen, der var 100% tør smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #5   11. jun 2013 Prøvede at sidde i en Contact Supreme på Roskilde Dyrskue og den var dejlig og ikke-bomløs agtig, men i et andet prisleje

Forstår dog ikke helt dit problem med gjordstropperne? Er det ikke bare et spørgsmål om en kortere gjord? Min har også tabt sig meget, men gjordstropperne på min Christ Iberica lammefætter generer da ikke smiley

• #6   11. jun 2013 Han må have et lille gjordmål så... Han gjord på 45 som passede da han var fed passer bestemt ikke nu. Han har tabt 16 cm ved gjorden. Gjorden kan knap fås kortere, men den vil så genere ham ved albuerne...

• #7   11. jun 2013 Kan prøve at tage et billede af den på ham i morgen...

• #8   11. jun 2013 Kan prøve at tage et billede af den på ham i morgen...

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #9   11. jun 2013 Så forstår jeg. smiley Min bruger normalt 55cm gjord, så den kan ikke rigtig genere albuerne

• #10   12. jun 2013 Jeg fik en bomløs sadel med til min da jeg købte ham, jeg syntes den lægger super godt på min dreng (som også er liiidt rund smiley ) Men jeg er jo dressur rytter smiley

Kommentér på:
Bomløs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce