22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Hvordan får jeg vendt forholdet? {{forumTopicSubject}}
Åha, ja.. Jeg ville opgive alt min træning for at min hoppe kom mig galoperende og vrinskende i møde på folden.
Men selv efter næsten fire år er dette ikke sket..
Min islænder er 16 år og har gået turistridning. Derfor er hun blevet redet af vidt forskellige personer hver dag.
På et eller andet tidspunkt i hendes liv er der sket noget, noget som har gjort hun har en kæmpe mistillid til mennesker. Jeg har aldrig set noget lignende ved nogen anden hest. Hun er virkelig <i>anderledes</i>.
Hun gider ikke komme på folden, og det er næsten som om hun har 'lukket ned' og hun ligner en der tænker 'så længe jeg gør hvad der bliver sagt så får jeg nok fri'. Men det er i en sindssyg høj grad.
Jeg har haft hende i snart fire år, og det er som om vi har ikke et forhold der hedder ven/ven, men et forhold der hedder kollega/kollega. I dag blev jeg så ked af det bare af at sidde og tænke på det.
Jeg vil så gerne vende forholdet rundt så vi bliver venner. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Hvordan jeg skal 'åbne' hendes skal og få hende til at kunne lide mig og engagere sig i træningen og lytte til mig.
Er der nogen som har nogle gode idéer?
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Min Vofa var også SVÆR at komme ind på livet af, og vi er dagligt imponeret over hvor kærligt og imødekommende et føl hun har fået
MEN, en fast vane med at hente hende ud på gå tur, hvor jeg ikke rider, men trækker hende hen til noget mad, og nu er det ofte en mark med lækkert græs (som der også er på hendes fold) men det har gjort en forskel at tage hende ud af folden til fodring
Jeg ville da ønske forholdet var dybere, men på den anden side, en god leder viser vel de andre gode græssteder? Hun kommer nu og det er dejligt
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Hvad jeg har gjort for at få serveret hans hjerte ved jeg dog ikke, men mit forslag ville være at være der for hende igennem tykt og tyndt, bruge lang tid på at strigle hende, være sammen med hende... Ja, bare være der på folde og nusse om hende :)!
Held og lykke!
aug 2010
Jeg har før hørt om hvordan forhold har udviklet sig når hesten har været med på ferie, man er bare sammen på en HELT anden måde
aug 2010
Kan I følge den?
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Undskyld jeg ikke svarer venner, men I skal vide at jeg læser det og tager det til mig!
aug 2010
Vofa er også begyndt igen..nu hun ikke er så sulten mere fordi Vorperla spiser græs og hygger sig...hun gider godt min mand ...men han er for stor til at kunne bruge hende...overvejer at finde et hjem hos en pige som hun bedre kan lide :.)
Hvordan får jeg vendt forholdet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside