Burde jeg sælge hende? :S {{forumTopicSubject}}
Hey HG.
Nu kunne jeg endnu engang et problem som jeg godt bruge jeres hjælp.
Og problemet hedder, igen, Sunspot!
Jeg har fået afvide af en meget anerkendt og utrolig dygtig "Horsemanship-træner" at jeg burde sælge hende, da det vil tage alt for meget hvis jeg skal skal rette op på hende. Jeg har desværre ikke pengene til at få undervisning i både jordarbejde og ridning, flere gange om måneden. Og nu er jeg ved at give op igen.. For jeg har virkelig ikke lyst til at give op og sælge hende. Men på den anden side, så kunne hun måske få et hjem, hvor hun ville få det bedre, og dermed også komme til at fungere bedre? Der er ikke noget der fungerer for os lige nu, nemlig. Og det har det sådanset ikke gjort i lang tid. Så er det det rigtige? Skal jeg virkelig give op, og sælge hende? Ville det være godt for os begge? Hvis nu hun skulle sælges, hvad skulle man så tage for hende?
Ved virkelig ikke hvad der er det rigtige at gøre lige nu
Kan i hjælpe HG?
-Olivia
apr 2009
Følger: 78 Følgere: 141 Heste: 3 Emner: 514 Svar: 2.302
Det er enkelt. Følg dit hjerte..
Var det mig, ville jeg aldrig give op
maj 2012
Følger: 257 Følgere: 266 Heste: 11 Emner: 198 Svar: 2.585
jan 2008
Følger: 283 Følgere: 282 Heste: 6 Emner: 360 Svar: 2.264
Anne: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/960066-min_fuldstaendig_umulige_unghest__
jan 2008
jul 2007
Følger: 111 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 145 Svar: 1.724
Nu ved jeg ikke hvor hverken hård eller blid du er ved din hest, men vær konsekvent! Nu har jeg lært det på den hårde måde med mine trænere, men du kan ikke være konsekvent nok, når dyret kan risikere en dag at blive livsfarlig, frem for kærlig, som den bør være. Du skal, hver evigt eneste gang den ikke viser dig respekt når du ber den om det, bare blive ved og ved og ved til den give efter. Nu ved jeg ikke ved den specifikt gør, så kan ikke rigtig komme med eksempler. Men du er mere end velkommen til at skrive, for jeg ved hvordan det er. Man skal bare lære ikke at være bange for at være for hård
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Jaja, aldrig giv op.. Stå ved... Kæmp for det..
Det er sgu bare svært hvis hesten er fuldstændig umuligt og sparker/bukker/stikker af/stejler/bider og måske endda alle tingene på en gang.
Har du ikke modet, så stop. Jeg gjorde ikke og nu er jeg tæt på at give op efter hver eneste lille nedtur fordi det før bare var nedtur efter nedtur igen og igen.
Jeg forstår godt hvis du giver op. Virkeligheden er ikke som i youtube videoer hvor man bare skal give hesten en gulerod og så er i venner for livet hvis hesten bare gør som man siger.
Det kræver erfaring, mod, vilje og gåpåmod og det er ikke altid at en 15 har det.
Det er ingen skam at give op og du har ikke tabt kampen. Tværtimod erkender du at det har steget dig over hovedet, og det er der ikke noget galt i.
Hilsen hende der selv har en umulig hest, som snart er at se på markedet...
jul 2007
Følger: 111 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 145 Svar: 1.724
jan 2008
aug 2011
Der er dem der tror alle kan alt og så er der dem der ser realistisk på det.
Jeg har selv spurgt om noget alla det samme, om det var okay at give op. Fik også en masse 'Kæmp videre!' beskeder men modet var der bare ikke mere.
Jeg er bare glad for at der var enkelte der skrev at det var okay at give op, inden der gik noget galt med enten mig eller hesten, psygisk eller fysisk.
Hvis du har mulighed for det, så behold hesten. Jeg er glad for at jeg hver gang kan klappe min på halsen og klø hende i panden.
maj 2012
Følger: 257 Følgere: 266 Heste: 11 Emner: 198 Svar: 2.585
aug 2011
Jeg synes det er rigtig godt skrevet, og det passer også meget godt til din situation
http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/953617-giver_jeg_op__jeres_mening__
jan 2012
Følger: 98 Følgere: 83 Heste: 9 Emner: 195 Svar: 1.715
jan 2008
Burde jeg sælge hende? :S
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside