Sommer - græs / foder {{forumTopicSubject}}
Hej folkens,
Hvordan fodre i jeres små sommeren over?
Pt. får mine foder + hø morgen og aften (de går på døgnfold) der er lidt græs på deres fold som de kan holde nede men det er ikke alverden. og så får de pt. ca 1 time på græs om dagen.
Jeg erfarede sidste år at de ikke kan styr at gå på døgngræs og jeg frygter for forfangenhed, derfor går de på en fold med lidt græs de kan gå op nippe i og så får adgang til sommergræs 1-2 timer om dagen. Men skal jeg så fortsætte med foder, eller skal jeg give sommer vitaminer og skal de have hø??
Jeg tænker de måske skal have hø om morgenen og så græs om eftermiddag + vitaminer og måske hø igen til natten?? Eller er det for meget / for lidt??
Det skal lige siges at mine spiser og spiser når der er noget, de kan ikke ha hø ab libitum, de spiser til der ikke er mere - også derfor jeg ikke kan have dem på døgngræs..
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 242
Jeg forsøger at give dem så lidt foder (hø, græs lucerne) som muligt, men alligevel så det giver mest mulig tyggetid. Pt. bruger jeg hønet med små huller, jordfold og græs med mundkurv på. Og så render jeg hos de små heste 5 gange om dagen for at fodre - haha, nok at se til!!
Men satser på at vi i løbet af sommeren finder den rette mængde. Og så skal det siges at vi har tre stk og alle får individuel behandling!
Nøjsom race, men super besværlig at fodre indimellem
Sommer - græs / foder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside