{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Min hest virker stresset :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min hest har tabt sig meget og tager ikke på igen på trods af at jeg fodre ham flittigt og med det rigtige foder/wrap..
Jeg tror måske han er stresset. Han er relativt ny - har haft ham 3-4 måneder og han er faldet fint til men hele sit liv har han altså stået på en privat gård hvor han blev født kun sammen med sin søster.
Så det med at komme til en stald med over 50 hest er udvandt for ham.

Grunden til at jeg tænker han måske er stresset er at han er meget utryg i skoven (tripper, stejler og girer sig selv helt vildt op så han kan komme sveddrivende hjem fra en 'skridt' tur)
I dressur er han meget frisk, svær at stoppe og kan ikke få ham til at gå en normal rolig skridt :S
Og når jeg er på en gåtur i skoven - ude for at græsse, hygge eller lign - kan han slet ikke finde tryghed ved at have mig som 'leder'.

Har brug for hjælp så alle gode råd og tips vil blive tage hjerteligt imod smiley
På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest virker stresset :/
  • #1   27. maj 2013 Hvis det er stress, ville jeg uden tvivl bruge noget tid på at knytte et bånd til ham. Noget helt grundlæggende jordtræning er altid fint. Så øvelser som start, stop, bakke, sænke hovedet (som får hesten til at slappe af), stå stille og berøring mv. Desuden kan det være, at du skulle gå et par ture i skoven med ham, bare for at vise ham det hele og vise, at der ikke er nogen grund til, at han stresser helt op hver gang. smiley Så jeg ville få ham til at knytte bånd til mig, især hvis han er lidt utryg ved stedet, og så først derefter begynde at forlange noget af ham.

Kommentér på:
Min hest virker stresset :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce