Fjeld og Rid (spejderi til hest) {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige noed til at dele dette da jeg selv har vaeret paa dette kursus og kan kun varmt anbefale det! Jeg venter blot paa at have raad til at tage afsted igen
Det er dog delt op i 2 kurser nu. nr. 1 er i danmark og nr. 2 paa island. Jeg var afsted paa island og det er en af de bedste ture jeg nogensinde har haft og jeg forstod endelig hvorfor folk er saa glade for de smaa islandske heste.
Så er tilmeldingen til Fjeld og rid 1, skudt igang. Kurset er til dig der vil koble spejderaktiviteter med ridning, og til dig der vil have erfaringer der ruster dig til langture med heste, enten i fjeldet i udlandet, eller i Danmarks natur.
Kurset foregår over 4 dage i efterårsferien, i Nordjyllands skønne natur, med en blanding af teori og øvelser på rideture.
Undervisningen i turplanlægning, orientering og førstehjælp, er i tråd med undervisningen på flere af fjeldgruppens andre kurser. Teorien kan altså også bruges i spejderaktiviteter der ikke involverer heste. Dermed får du generel viden om forholdsregler ved fjeldaktiviteter og færden i fjeldet.
Pris 1.950 kr
Læs mere om kurset på Fjeldgruppens hjemmeside: http://www.fjeldgruppen.dk/FG_fjeldrid.html
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 108 Svar: 406
Man skal ikke selv have hest med. Det er i samarbejde med et ridecenter saa det eneste man skal have med er sig selv og praktisk toej samt udstyr til at overnatte i telt.
Jeg overvejer selv at tage med nu det er saa billigt.
Turen til island koster omkring 6000 og man skal selv soerge for og koebe flybilletter.
mar 2005
https://www.facebook.com/groups/134711906540274/
Du kan selvfoelgelig ogsaa sende dem en mail
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
mar 2005
Jeg har bedt om at laegge mere info op paa deres hjemmeside saa det burde komme inden for et par dage.
Der er ogsaa en alders graense paa vidst nok 18 aar. (pga. forsikringer osv)
mar 2005
Fjeld og Rid (spejderi til hest)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside