1.557 visninger
|
Oprettet:
Tölt {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er igang med at lære min ismulle at tölte, men vil kun tölte ned af bakke. Det var første gang i går hun tölte rent ned af bakke og hun visser da også tegn på at hun gerne vil tölte på lige strækninger men hun bliver ved mad at ride pas..
Så hvordan lærer jeg hende at tölte på lige stækninger, for havde overvejet om man skulle gøre bakkerne mindre og mindre efter hånden som hun bliver bedre.
mar 2008
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 444
Ofte stiver hesten sig, hvis den har en tendens til at passe. Sørg for at hesten er løs og varm. Du kan eventuelt varme op med trav, og så tage en stragt galop inden du forsøger dig med tølt. Det kan godt hjælpe. Samtidig finder din hest det måske anstrængende at tølte hvis den lige er en smule for træt - eksempelvis hvis du har redet for længe inden du prøver med tølt.
Afsæt hele din ridetime til at ville have tølt, og tilpas det du gør så hesten har de bedste forudsætninger for at yde.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 565
Hvordan kan det være, at mine heste generelt ikke vil tølte ned ad bakke, når folk siger, at hestene ofte i naturen vælger tølt nedad bakke og når trådstarters hest kun vil tølte nedad.. Mine heste er gerenelt bedst i tølt på lige strækninger, op ad bakke eller i sidebevægelser såsom versader? Mine heste tølter aldrig rent ned ad bakke, og slår ofte i andre gangarter, når vi rider nedad?
Er der mine heste, som den er helt galt med?
....
og ellers er jeg generelt enig med de andre, som snakker smidighed, balance, opvarmning osv. Det betyder meget!
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.272
Eller så prøv på volte og ligeudret bagefter ^^
jul 2011
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 82
Sanni: Du følger bare med min vil kun ride pas op af bakke så
Til jer andre så vil jeg da prøve jeres råd, men skal jeg gøre bakkerne mindre og mindre og hvad mener i med at samle hende?
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 172
Som de andre også siger, så rid hende i volter. Passende heste har ofte lettere ved at ride tølt på volter. Jeg synes, at ved de fleste af den slags heste, så skal de lige varmes lidt op med volter, slangegange, versader inden tølten kan rides ligeudrettet. Og ofte skal man lige ride ind i et par slangegange igen i løbet af turen, hvis hesten bliver passet igen. Det tager lang tid for sådanne heste at kunne holde tølten rent på en ligeudrettet strækning. Hun skal have opbygget en masse muskler og smidiggøres, hvilket tager tid
mar 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Heste: 1 Svar: 913
jul 2011
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 82
Tölt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside