{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Hjælp til signaltræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg håber i kan hjælpe mig herinde med mit "lille problem".
Jeg har en tinker hoppe på 16 år, har haft hende i 10 år snart.
Når jeg træner med hende fra jorden, så har jeg problem med at adskille mit signal mellem at hun skal lave bagparts- og forpartsvendinger og når hun skal lave sidebevægelser. Hun misforstår mig (jeg er nok ikke tydelig nok) når jeg ønsker at hun fx kun skal lave en forpartsvending, men så flytter hun både forpart og bagpart og altså udfører en sidebevægelse. Så mit spørgsmål er om i har nogle idéer til hvordan jeg får adskilt de to signaler fra hinanden? Hun har lært begge øvelser, men tror at hun gætter sig lidt til hvad jeg vil have hende til, for at hun får klikket og en godbid, og det skaber frustration hos hende, og hun bliver hurtig utålmodig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til signaltræning
  • #1   31. mar 2013
    Hvilke signaler bruger du til de forskellige øvelser? :o)

• #2   31. mar 2013 Jeg bruger tryk til hhv forpart og bagparts vendinger og ved sidebevægelser har jeg hånden omkring maven men der rører jeg faktisk ikke engang før hun flytter sig. Hun reagerer ligesom for hurtigt, så hvis jeg bare begynder at bevæge hånden ned for at lave en bagpartsvending så når jeg ikke derned før hun tror det er en sidebevægelse hun skal lave, og når hun så ikke får et klik for sidebevægelsen så bliver hun utålmodig og begynder at cirkle omkring mig.

• #3   1. apr 2013 Sørg for at du kommer helt ind og røre hende, så hun kan mærke hvor du lægger signalet smiley

• #4   1. apr 2013 Okay det vil jeg prøve. Tak for svar smiley

• #5   1. apr 2013 Det var så lidt. Jeg er nemlig igang med at træne det samme smiley

• #6   2. apr 2013 nu er jo pointen at vi ikke behøver at ramme hesten for at forstå. Vito kan også stadig misforstå signalerne, men derfor at det vigtigt at have stor forskel.
    fx

Forpartsvending, der svinger du pisken ved mule/hoved altså behøver du ikke komme helt ned mod skulderen (hvis det er indlært!)

Bagpartsvending, der "bukker" du dig jo, læne dig lidt til siden, og går lidt skråt, den burde være NEM at skille fra de andre netop pga din kropsholdning

Sidebevægelse, der står du ret ryg og svinger pisken (her i tilfældet nok enden af snoren på sticken) sådan så du dækker hele forpart/bagpart område

Kommentér på:
Hjælp til signaltræning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce