Serie-drømme? {{forumTopicSubject}}
Jeg har igennem det meste af mit liv, drømt serie-drømme..
Det er bare noget jeg kalder det, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg ellers skal kalde det, men håber i har mod på at læse det kommende indlæg, selvom det højest sansynligt bliver lidt vrøvlet..
Men altså, jeg drømmer drømme, som fungere lidt som serier der gør i tv'et..
Min første serie-drøm handlede om at jeg var vagabond, sammen med vores, nu afdøde, hund. Det var for en halv til en hel dag. Og drømte drømmen tre gange i løbet af et år, hvor der skete nøjagtigt det samme! Den fjerde gang, hvor jeg drømte drømmen, "klarede" jeg "point of no return" i drømmen, som jeg ellers var flygtet fra de tidligere gange. Og har aldrig drømt det siden..
Den næste serie-drøm omhandlede zombier.. Denne serie bestod af tre "afsnit".
Det første afsnit drømte jeg kun én gang, og jeg kan ikke så godt huske det.
Et af de andre afsnit drømte jeg to gange, og foregik på en rideskole.. (Ens drømme igen!)
Det tredje afsnit drømte jeg to gang (ens!), hvor min søster og jeg skulle igennem en lagerbygning for at komme fra punkt a til b... I denne drøm var "point of no return" en episode der omhandlede en zombi, som havde fået en baby. I disse to drømme, flygter jeg fra situationen, men jeg drømmer den en tredje gang, og her "hjælper" jeg babyen i denne situation (mener faktisk at jeg dræber den, men det er rigtig godt!), og har aldrig drømt disse zombie-drømme siden.. Det er nu ca 4-5 år siden..
Nu har jeg så i nat drømt drøm nummer to, til en åbenbart ny serie-drøm som foregår i en verden der minder lidt om DDR (altså et overvåget samfund med en masse begrænsninger. Fx er alkohol dybt ulovligt, og nogle bestemte mærker af tøj mv). Nummer to drøm var ikke den samme, men en fortsættelse.. Her var vi lige ved at blive taget i at smugle nogle ting hjem..
Der har også været andre små serie-drømme igennem tiden, men som måske kun har været på 2-3 afsnit, eller som bare aldrig er blevet drømt "færdig".. (Haha, serien stoppede - skuespillerne ønskede nok ikke at være med mere.. xD)
Ej, men, jeg har ikke hørt om andre, der drømme disse serie-drømme.. Og er godt klar over, at når der sker ændringer i drømmen og den bliver afsluttet, så er det fordi der sker ændringer i mig selv..
Men ved i noget om disse serie-drømme.. Eller bare noget om at drømme den samme drøm flere gange? Synes det er meget mærkeligt, men også meget underholdende
Håber nogen kan hjælpe!
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
når vi drømmer rydder vi blandt andet op i dagens indtryk, både syns, hørelse, dufte, følelses indtryk osv. ofte har vores underbevisthed et budskab til os, så når du drømmer dine serie drømme, så er det fordi du skal forstå budskabet, at drømmene ændre sig er som du selv siger fordi du ændre dig. når du som i drømmen med hunden har set på det du frygter fra, så er du kommet videre, og har forstået budskabet.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Men hvorfor serier?
Hvorfor drømmer man identiske drømme flere gange, eller drømmer drømme som er en fortsættelse til den foregående? Altså sammenhængende "afsnit" (nøjagtigt som i en film), men med et par måneder imellem drømmene ofte...?
aug 2008
aug 2008
Men så er det bare, at jeg fx drømmer "afsnit 1" og derefter "afsnit 2" og så drømmer jeg derefter afsnit 1 igen.. Er det så fordi jeg alligevel ikke har udviklet mig nok, og den derfor må "starter forfra" igen?
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Serie-drømme?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside