Spørgsmål om linamix (og supergrow)? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige en række spørgsmål om produktet linamix
1) Hvis du har brugt det, har det så haft nogen effekt?
2) Skal det opblødes?
3) Kan det gives sammen med det alm foder?
4) Hvor lang en periode har du brugt det over?
5) Har du brugt det dagligt, eller kun et par gange om ugen?
6) Hvorfor valgte du at bruge netop dette produkt?
Og om supergrow:
1) Hvad er fordelen ved dette produkt?
Hjælper det hesten til at sætte muskler, eller hvad gør det?
2) Kan det suppleres sammen med det alm foder?
3) Har det virket for dig?
4) Er det primært til ungheste, plage eller alle heste?
På forhånd tak for hjælpen
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 293
1) Hvis du har brugt det, har det så haft nogen effekt? ja det hjalp min hoppe med at tage på og holde huld
2) Skal det opblødes? nej
3) Kan det gives sammen med det alm foder? ja
4) Hvor lang en periode har du brugt det over? brugte det i et års tid på hende.
5) Har du brugt det dagligt, eller kun et par gange om ugen? hun fik det vær dag
6) Hvorfor valgte du at bruge netop dette produkt? fik det forslået at det skulle være godt til heste der har svært ved at holde huld og tage på.. så prøvet det og det fungeret super på min
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
1) Hvis du har brugt det, har det så haft nogen effekt? Jeg har brugt det til at fede min hest op i perioder, hvor han har haft brug for lidt ekstra (fx ved pelsskift eller vokseperioder)
2) Skal det opblødes? nej
3) Kan det gives sammen med det alm foder? Ja
4) Hvor lang en periode har du brugt det over? Jeg har brugt det over flere gange. i perioder mellem 1 år og 3 mdr. (efter behov)
5) Har du brugt det dagligt, eller kun et par gange om ugen? Hver dag.
6) Hvorfor valgte du at bruge netop dette produkt? Fordi det er nemt at styre hestens vægt med dette foder, det sviner ikke som alm olie gør og så undgår jeg at fodre med korn.
Og om supergrow:
1) Hvad er fordelen ved dette produkt?
Hjælper det hesten til at sætte muskler, eller hvad gør det? nej, jeg synes ikke det hjælper med at sætte muskler. Men det er udarbejdet til ungheste og er et høj-kvalitetsprodukt.
2) Kan det suppleres sammen med det alm foder? Ja, det kan alt vel, men jeg ville foretrække at fodre udelukkende med suregrow, hvis dette er muligt.
3) Har det virket for dig? Ja! Det er et fantastisk produkt. Det er dyrt, men pengene værd.
4) Er det primært til ungheste, plage eller alle heste? Jeg brugte det til min unghest. Han fik det mens han stadig voksede. Dvs. jeg brugte det indtil han blev omkring 5 år gammel. Jeg gik væk fra det igen udelukkende fordi det er et dyrt produkt, men har man en ung hest der vokser, så synes jeg klart det er pengene værd. Til en voksen hest kan man mere diskutere om man ikke lige så godt kan bruge et billigere produkt som fx equsana vit
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
1) Hvis du har brugt det, har det så haft nogen effekt? Ja, det er ganske godt til at holde huld på hesten.
2) Skal det opblødes? Nej
3) Kan det gives sammen med det alm foder? Ja
4) Hvor lang en periode har du brugt det over? længste er 10 mdr
5) Har du brugt det dagligt, eller kun et par gange om ugen? dagligt. Det er en del af hestens alm foder ligesom man kan give et tilskud af havre eller majsflager
6) Hvorfor valgte du at bruge netop dette produkt? Jeg fodrer med vitamin/mineral blanding og efter at proppe hø i hesten, så fylder jeg linamix eller fiberpiller i efter behov (ift huld). Det er hovedsageligt bygget på omega fedsyrer, hvilket er sundere end stivelsen i fx havre. Linamix indeholder dog også stivelse, men ikke i samme grad.
Jeg synes det er smart at dække hesten ind m vitaminer og mineraler + så meget hø hesten kan spise (ift huld). Det er det sundeste og bedste for hesten. Hvis hesten stadig ikk kan holde pænt huld (hård træning eller vinteren er hård), så tilføjer jeg i krybben m linamix eller fiberpiller, da de har ok meget FE
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Hvor stor er din hest, og hvor mange gram får den af hhv fiberpiller og linamix?
Tusinde tak til jer andre
aug 2007
I sin tid da min araber hoppe(fylder snart 22 og vejer vel 450?) kom i løsdrift startede vi op på linamix og overgik til fiberpiller. Personligt synes jeg, at fiberpillerne holdt bedst huld. Så flyttede jeg til Sjælland pga studie og kan desværre ikk helt så let fremskaffe fiberpiller til hende, så nu er jeg gået retur til linamix.
Generelt kører jeg efter tommelfingerreglen mht krybbefoder der ikk må overstige 1,5 kg pr måltid (for en 500 kg hest inkl vitaminerne) - men del det hellere ud på så mange måltider som muligt. Ellers følger jeg varedeklerationen.. eller gjorde, for jeg har haft behov for store mængder i lang tid Jeg ville nok vælge 2/3 fiberpiller, 1/3 linamix og så en sjat olie, så burde den være i hus
Men husk, det vigtigste er godt kvalitetshø og masser af det ! Efter vi er flyttet(og får bedre men MINDRE hø), så behøver hun ikk ligeså meget krybbefoder..
Så fed streg under, mere hø og bedre kvalitet, hvis I kan komme afsted med det. Det er nemmere og sundere end krybbefoder
mar 2011
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 17 Emner: 8 Svar: 77
Det skal ikke opblødes og jeg brugte det i et år netop for at min skulle tage meget på og det er Linamix super til. Du kan bruge det alene og sammen med andre foderprodukter. Ja gav det hverdag
aug 2008
aug 2007
aug 2008
Kan du linke til et evt produkt?
aug 2007
Der skulle også være et fint et fra blue horse.. du kan sikkert bare gå ned i den nærmeste hesteforretning og bede om deres b-vitamin kompleks, ved faktisk ikk om der er forskel på dem (for at være ærlig...)
aug 2008
Spørgsmål om linamix (og supergrow)?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside