{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.072 visninger | Oprettet:

Ømme hove/såler, hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Min dejlige DV hoppe på 2-3 år er desværre halt på sine forben på grund af ømme hove/såler smiley

Håber det bliver bedre nu her hvor forsten forsvinder og jorden bliver blød igen. Jeg kan desværre ikke holde hende inde i boksen, da alle andre heste i stalden kommer ud hele dagen, så det vil være synd for hende og måske kommer hun bare mere til skade hvis hun går i panik inde i boksen..

Smeden sagde oss at det muligvis vil hjælpe at ligge sko på hende, men vi blev enige om, at vi vil gi det en chance uden, nu hvor hun er så ung og jeg helst vil undgå at hun skal gå med sko. Men det ka selvfølgelig blive nødvendigt, hvis hun ikke snart holder op med at halte.

Men tænkte om det måske ville være en god idé, at begynde at give hende biotin, eller andet tilskud, som kan gøre hendes hove stærkere med tiden. Ved godt det ikke hjælper nu og her, men hun har jo åbenbart lidt sarte hove, så det skader vel ikke, at hun får biotin eller noget i den stil fremover?

Kender i noget godt tilskud til hove, som har gjort jeres hest hove bedre??

og har i ellers gode råd til ømme hove??

Ps. ved ikke om dette indlæg hører til her smiley Sorry hvis det ikke gør.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ømme hove/såler, hjælp..
  • #1   27. feb 2013 Jeg ved man kan få noget hovhærder som hjælper hvis de er meget tyndsålet og ømme, prøv at spørg din smed ad om han har det smiley

• #2   27. feb 2013 det kan jeg være behjælpelig med. for står lidt i samme situation. min hoppe havde sko på da jeg købte hende.. da hun havde fået biotin et år kunne hun gå uden sko hvilket hun nu har gjort i fire mdr. og i dec flyttede jeg hende og dem der fodre har ikke givet hende biotin hvilket har ført til halt hest=2 forsko i dag og nok to bagsko om fire uger. Han har dog sagt hvis jeg nu starter hende op igen så kan hun nok komme af med dem igen om et halvt år

• #3   27. feb 2013 Vildt nok at Biotin gør så stor forskel på hovene. Men vil da helt klart begynde at give min Biotin, så hun oss ka få stærke hove med tiden smiley
    Men hvis hun ikke snart holder op med at halte, så slipper jeg nok ikke uden sko for denne omgang smiley Men ka da håbe hun ka få dem af med tiden igen ligesom din.

Anne K: Hvad gør hovhærder? smiley

• #4   27. feb 2013 Den dejligste Prinsesse og prins: Hvilken slags Biotin bruger du forresten? Altså hvilket mærke? smiley

• #5   27. feb 2013 den er fra dyrenes eldorado du skal søge for der er vitaminer og selen i... da jeg tog skoene af første gang der havde hun haft dem på i ti år.. og faktisk redet hele vinteren på bane og tur uden problemer

• #6   27. feb 2013 Jeg må være dig et svar skyldigt men det er noget med at hvis de bare går og ikke laver noget så kan sålen blive tynd og blød og der kan hærderen hjælpe med at gøre hoven stærk igen men det er vist ikke noget man kan købe hvor som helst desværre

• #7   27. feb 2013 Vand, vand og atter vand, så hovene forbliver smidige..

• #8   27. feb 2013 Hvis hun er lidt "platfodet" og har tynde såler, så hjælper alverden vitaminer og biotin IKKE. Nogen er bare født sådan, vi har selv en der på det ene forben er tyndsålet og lidt flad, men ellers stærke hove og går uden sko. Sko kan selvfølgelig hjælpe så der kommer større afstand fra såler til jord, men jeg forstår godt du helst vil være fri, det vil vi også helst. Jeg har derfor besluttet at jeg vil prøve at købe boots til vores, nogen af dem kan de gå med på fold også og ellers hvis du skal ride f.eks tur, hvor de skal træde på småsten. Kune det ikke være en ide til din?

• #9   27. feb 2013 Jeg blander mig lige i debatten da jeg har en hest med bløde hove (siger min smed). Han kan ikke holde alm sko på og slider sine hove fuldstændig ned bare på 5 km skridttur uden sko og er enormt ømtået når han ikke har sko på (han reagerer på selv den mindste sten på vejen)... Mener i at biotin vil kunne hjælpe på ham også?

• #10   27. feb 2013 Majbrit:
    Det er jeg ganske sikker på, MEN du skal forvente, at der kan gå 4-6 mdr, inden der er mærkbar forskel, da hoven jo lige skal gro helt ned efter påbegyndt biotin-behandling..

• #11   27. feb 2013 For det første skal du vurdere det på, hvor tit din hest får rettet hovene. Hvis det ikke er særlig tit er det nok grunden:) Jeg ville købe nogle boots til den, som den kun har på på folden.

• #13   1. mar 2013 Nu har jeg bestilt smed og sagt at det haster, så han kommer forbi i starten af næste uge. Han havde desværre ikke mulighed i dag..

Kan nævne det med dragten og strålen og se hvad han siger, men det sys jeg bare ikke han nævnte noget om for 14 dage siden, da han var her sidst.

• #14   1. mar 2013 Jeg ville købe et par boots til hende, som hun kan have på, på folden - kan varmt anbefale Equine Fusion, de er geniale og vips så er de ømme hove intet problem smiley

Kommentér på:
Ømme hove/såler, hjælp..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce