2.283 visninger
|
Oprettet:
Sadelmtil lille islænder {{forumTopicSubject}}
Hej.
Står lige nu og mangler sadel til min søsters islænder som er meget lille. Han er kun 128 høj og meget kort.
Er lidt på bar bund med hvad der ville kunne ligge ordentlig på sådan en hest. Hvad er jeres bud ?
dec 2012
Følger: 23 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 914
fås hos tika
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.106
Ph sadlen er en super lækker sadel i skide god kvalitet.
Man kan få den i alle de længder man vil ha og så bliver den tilpasset hesten. Dernæst kan du selv 'designe' sadlen. Forstået sådan at man selv bestemmer om man vil ha dybt eller fladt sæde, lange, korte, udvendige eller indvendige knæpuder osv. Man får utrolig meget sadel til prisen
www.jimssadelmageri.com
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.106
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 60
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 174
nov 2009
Følger: 56 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 572
Kan KUN anbefale den! Har netop købt en til min ismule, som er MEGET kort og samtidig ret bred!
Jeg har prøvet et hav af sadler, men uden held! Har blandt andet prøvet PH-sadler, Eques, Draupnir osv. til min ismule, men ingen var korte nok.. Hver gang Jim fandt en kort PH-sadel til mig, så var de pænt korte til min ismule, men jeg kunne ikke have min str. 38 numse i sadlen.. Det betyder jo altså meget, om rytter også matcher med sadlen! Hvis sadlen er kort nok til hesten, men rytterens mås sidder helt forkert i sadlen, så hjælper det jo intet, for så kommer trykket jo bare til at ligge et forkert sted!
Baloun-sadlen er den eneste, som jeg har kunnet få til at ligge på min hest, og som jeg samtidig har kunnet være i!
Se eventuelt mit fotoalbum med den!
Jeg er helt pjattet med den!
Susanne:
Jeg er faktisk meget uenig med dig..
Jeg synes, at det er vigtigt, at man får en sadel, som er kort nok til hestens ryg! Ellers kommer den til at trykke på hestens nyrer, hvilket kan give problemer på sigt! Det kan godt være, at du ikke har haft problemer med dine heste, men du har jo også islændere.. De finder sig i meget før du oplever problemer! Jeg har en hoppe, som har været skæv i ryggen i årevis. Hun har ALDRIG brokket sig.. Hun har bare gjort, hvad der er blevet bedt om.. Det var kun bittesmå signaler, som gjorde mig obs på, at der måske var noget galt! Det viste sig, at hun havde KÆMPE problemer og var så skæv, at jeg faktisk ikke burde have redet hende dengang!
Det er for mig MEGET vigtigt, at man finder en korrekt sadel, som er kort nok til hestens ryg. Specielt fordi vi jo som islænderryttere har den meget svære opgave at finde hestens problemer, fordi de netop skjuler deres smerter SÅ ekstremt!!
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
aug 2009
Følger: 40 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 150
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
Den bliver meget brugt til islændere. Jeg ville ønske at jeg havde den, da jeg havde min islænder. Jeg havde også problemer der med at finde en sadel der var kort nok.
aug 2009
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
Men du skal selvfølgelig helt selv bestemme Jeg fortæller dig bare, at den sadel er god til små heste, der skal rides af større rytter. Jeg havde min pony, hvor sadelmageren gav op, fordi vedkommende mente at det var umuligt at finde en sadel med kort nok anlægsflade til ponyen, når jeg samtidig skulle have min str. 38 numse i. Det er altså ikke nemt at finde en sadel med anlægsflade på 40 cm, som voksen (og slank) rytter kan have numsen i.
Jeg kunne godt forstille mig, at du vil have svært ved at finde sadel. Det er super vigtigt (som det også er nævnt højere op) at sadlen ikke bliver for lang. Man skal være specielt opmærksomme på islændere, fordi de er så hårdføre som de er, og der skal meget til før de viser tegn på smerte.
aug 2009
Sadelmtil lille islænder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside