{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

ren hest {{forumTopicSubject}}

Hej søde mennesker
Det forholder sig sådan, at jeg skal ride world cup i næste weekend
Skal ride Syn der jo bekendt er broget men med meget hvid. Hun er bare en rigtig gris og møger sig hurtigt!
Så hun skal self være ren. Desværre har jeg bare ikke adgang til rindende varmt vand og kan ikk vadke hende i koldt vand på denne årstid. Derfor tænker jeg om der er nogen der ved hvordan jeg kan gøre hende ren og flot uden at skulle decideret bade hende :-)?
Hjæææææælp!!! Hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ren hest
  • #1   17. feb 2013 Vi brugte kartoffelmel til vores palominoer, da de skulle til følshow, det hjalp faktisk overraskende meget. Du tager en spand med varmt, helst varmt selvfølgelig pga årstiden, gnuber melen på pletterne og lader det sidde lidt og tager en stiv børst og børster over smiley

• #2   17. feb 2013 Jep, kartoffelmel er gud. Og den der spray er også rigtig god smiley

• #4   17. feb 2013 Undskylder lige for stavefejlene!

• #5   17. feb 2013 Syn har bare ikke rigtig nogle pletter lige nu. Hun er bare sådan gullig i pelsen smiley

• #6   17. feb 2013 Jeg har hørt at vaskemiddel til hvidt tøj, blandet op i vand, skulle være sagen, medmidnre man vil ofre en formue på blå shampoo. Jeg har aldrig selv prøvet det, og jeg har ingen anelse om det er en god idé eller ej- Jeg kunne nok godt selv finde på at prøve det i halen, men ellers synes jeg at min hest er forholdsvis ren takket være dækken.

• #7   17. feb 2013 Åh ha.. Det eviiige problem smiley hehe.

Man kan jo købe tørshampoo, hvis du vil undgå at vaske med koldt vand, men du skal bruge en hel del! smiley Jeg plejer at bruge det til pletter på min vallak, men jeg forstår jo godt dit problem, hvis hele hestens pels er gullig. Jeg har selv en HELT "hvid" hest, og jeg har samme problem. Hele hans krop er en gullig farve for tiden smiley

Men jeg ville nok vælge at tage en spand "varmt" vand med indefra og så en svamp og noget hesteshampoo, og så vaske hesten med dét. og så ville jeg bruge kartoffelmel efterfølgende, som flere af de andre nævner! Det virker seriøst FEDT og kan bare strigles direkte af pelsen efterfølgende! Det er SÅ nemt!

Men denne metode kræver jo, at du render indenfor engang i mellem for at hente nyt vand i en spand. Men det ville jeg nok gøre, hvis du har mulighed for at få varmt vand indendørs. Eller tag en elkedel med dig, som du så varmer og blander med noget koldt vand fra stalden smiley
    Det tager lidt tid, men det virker da! Jeg har gjort det en enkelt gang her i vinter.

Og til sidst.. HELD OG LYKKE !!! smiley Bliver spændede!
    Så må du lige skrive, hvad resultatet bliver!

• #8   17. feb 2013 Vil også sige på med et dækken, og så anskaf dig noget andet end kartoffelmel.. jeg har en veninde med en skimmel hest, med meget gullig hale, og der hjælper kartoffelmel altså ikke ret meget. Søg evt. på nettet, der er en del produkter der er udviklet til at fjerne pletter og vaske hvid pels på heste smiley

• #9   18. feb 2013 Oster har sådan nogle vaskeservietter til heste, de er knald gode til beskidte heste - men noget dyre i brug hvis det er til en hel hest:-)

Her er et link:

http://www.horsecare.dk/pleje-servietter/79-body-grooming-towels.html

Og Pøj pøj til stævnet, glæder mig<3

• #10   18. feb 2013 Mener også at den spray fra Blue Hors gør dem hvide smiley

Kommentér på:
ren hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce