{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Sadlen glider ?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Har et lille problem.. Har en topreiter sl som jeg købte da jeg havde en hoppe, som var meget slank og fin. Nu har jeg en anden hoppe som er lidt med rund og kort og sadlen glider frem hele tiden! jeg har købt gele underlag med fyld i front for at se om det hjalp men det gør det ikke rigtig?
Så er mit spørgsmål bare? Er det sadlen der simpelthen ikke passer hende eller er hun bare for rund??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadlen glider ??
  • #1   9. feb 2013 Ja den passer hende sikkert ikke, det er jo ikke alle sadler der ligger lige godt på alle smiley
    Synes du skulle få en sadle mager ud og se om den kan tilpasse hende, det er så vigtig at han har en sadel der ligger godt smiley

• #2   9. feb 2013 Det er nemlig også det jeg tror. for jeg købte den jo ikke til hende men til hende den første. smiley
    Kender bare ikke lige en sadle mager ?

• #3   10. feb 2013 Jeg har samme problem med min nye vallak, det er fordi forkammeret er for bredt, og han er vildt smal foran, det hjælper heller ikke med skulderforhøjningerne ved os.
    Vi red før i en topreiter JR, men skifter til eques levis, det den ligger perfekt på ham smiley

• #5   10. feb 2013 jo. Lis sagde den lå fin, det gør den også når vi skridter osv. Men det er ligeså snart vi sætter i trav den glider frem.
    Men tager lige en snak med hende igen, efter ferien smiley

• #7   10. feb 2013 ja, det vil jeg mene den er. Der er til at jeg kan sætte forgjord på, men ved ikke lige hvor man kan få ordnet det henne

• #9   11. feb 2013 Vil mene ligesom alle andre at sadlen ikke passer. Normalt har mange hestebutikker en sadelmager, så hvis hende fra din efterskole ikke lige kan regneud om den ligger rigtig eller ej er det måske smart at få en anden til at se på det :')

• #10   11. feb 2013 Er ikke enig i at der er mange der kan tjekke om en sadel ligger korrekt. Og jeg er som udgangspunkt enig i, at hvis sadlen ikke bliver liggende hvor den skal, så passe den ikke helt korrekt.

For blandt andet rigtig, at se om en sadel passer bør den ses på hesten med rytter i bevægelse!
    Og naturligvis som udgangspunkt føles om den passer.

EN god tommelfingerregel er at få tjekket sin sadel en gang om året. Hestene ændrer sig alt efter om de sætter muskler de rigtig steder, eller måske har stået stille en periode, eller bare ædt sig runde på græs. Sadler kan også ændre sig, stopningen klumpe sammen, eller bare blive flad i det.

Så en god idé at få tjekket en gang årligt, så man ikke skaber problemer i sin ridning, fordi sadlen ligger og trykker hesten så den har ondt.

Kommentér på:
Sadlen glider ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce