Hestefilm {{forumTopicSubject}}
Ja, det slog mig lige... eftersom dette er en filmgruppe på Hestegalleri, så burde vi da næsten også have en tråd om hestefilm... ikke?
Så kom friske, folkens - hvilke hestefilm kan I lide? Hvilken kan I anbefale til andre?
Min liste er laaaaang efterhånden... sikkert også længere, end jeg får nedfældet her, for der er altid en eller flere film, jeg glemmer i sådan en situation... men here goes:
My Friend Flicka
The Black Stallion
Return of The Black Stallion
The Young Black Stallion
Dreamer
Hidalgo
The Man From Snowy River
Return To Snowy River
Black Beauty
Seabiscuit
Into The West
The Wild Stallion
Secretariat
The Horse Whisperer (hvis man lige ser bort fra alle fejlene)
War Horse
The Derby Stallion
The Silver Bromby
Spirit - Stallion Of The Cimarron (tegnefilm)
Og så findes der en film, jeg så for mange, mange år siden, da jeg vel var omkring 4-5 år gammel. Det eneste, jeg kan huske, er lidt af handlingen... Hovedpersonen er en dreng, og filmen starter med en hoppe, som foler. Føllet overlever, men hoppen dør, så vidt jeg husker. Og det næste, jeg husker, er en scene, hvor nogen forsøger at forgifte den plag, som føllet er vokset op til. Ved en fejl forgifter de i stedet drengens pony. Jeg kan helt tydeligt se scenen for mig, hvor ponyen kaster sig rundt i boksen og derefter falder død om, og scenen hvor de kører liget ud på en gul gummiged. Fordi drengens pony er død, får han plagen forærende... men hvad der så derefter sker, kan jeg ikke huske, og jeg har heller ingen anelse om, hvad filmen hedder, eller hvem den var med. Er der mon tilfældigvis nogen herinde, som kender den? Og ved, hvad den hedder? Det er en ældre film, selvfølgelig (jeg så den optaget fra tv i 1987).
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
feb 2012
Følger: 79 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 111 Svar: 1.917
hvis det må være serier så err der Rideklubben
Hestefilm
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside