{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Udlån af hest.. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min mors hest, og min ridehest, står begge ifol.
Min mors hest skal i gang med den endelige gangsætning når føllene fratages, og skal til den tid hjem ved mig og stå, da det er mig der skal gangsætte den.
Den tid det tager at gangsætte denne hest vil være meget lang, da den tidligere har haft en del problemer og derfor skal have alting meeget langsomt indlært. Og fordi mor lige netop nu ville have føl, kan jeg sikkert starte helt forfra til den tid. Det vil nok tage et års tid før hun kan få den hjem igen.

Problemet er, at min mor så regner med, at kunne låne min hest i mellemtiden.
Jeg er i forvejen ret øm over den, da den er mit hjertebarn og jeg sjældent lader andre ride den uden mit opsyn. Specielt fordi det er en hest der hurtigt bliver stresset, så man skal konstant være afslappet for at den ikke stresser op. Og det forstår min mor godt -ingen galop på tur, og giv hesten tid hvis den bliver bange for noget, har jeg allerede sagt til hende.
Jeg går meget op i, at mine egne heste bliver redet og vedligeholdt, jeg hader simpelthen tanken om at de bare skal stå.
Men min mor vil ikke ride på sin arbejdsuge (hver anden hele uge) hun vil ikke ride hvis vejret ser en smule træls ud og heller ikke hvis der er koldt.. Hvilket vil sige stort set aldrig, vi bor jo i Danmark. Hesten har desuden en smule pollenallergi, så til sommer når vejret er dejligt, kan den kun rides om natten eller tidlig morgen, (hvilket hun jo selvfølgelig nok heller ikke gider, så er der jo mørkt)

Vi bor ret langt fra hinanden, og lod jeg hesten stå hos mig selv ville hun ikke rigtig have mulighed for at komme og ride, da hun så skal køre ca 1,5 time for det. Så hun håber virkelig at hesten kan stå hos hende..

Hvad i alverden skal jeg gøre? Skal jeg sige det som det er, at jeg helst ikke vil have det, og såre hendes følelser og gøre hende sur? Eller skal jeg låne hende hesten og håbe på det bedste? Hun lover at ride den "jævntligt" sagde hun, da jeg fotalte hende hvad det kræves, hvis hun skulle låne hesten. Men jeg kender hende jo, og ved, at de første par uger skal den nok blive redet, men som tiden går, bliver det hurtigt mindre og mindre..
Hun er i forvejen en, der godt kan lide synet af, at hesten står udenfor hendes vindue (hvilket de gør nu, mens de er i fol) og hun fodrer dem, men strigler dem fx ikke så ofte..

Desuden bekymrer det mig en smule når hun på et tidspunkt skal have sin egen hest tilbage, for det er en hest der kræver rigtig meget mht ridning, for lader man den stå en hel uge uden træning, så er man nødt til at gå et skridt tilbage i træningen.. Men det er jo hendes hest, og dertil har jeg jo ikke noget at skulle have sagt..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest..
  • #1   26. jan 2013 Altså jeg forstår ikke hvorfor hun så vil gangsætte en hest når det bare skal være en hygge hest lyder det til ?
    Men derudover kan du jo ikke rigtig sige noget mht hun skal have den tilbage - Men hvis du har så mange problemer med at låne hende den så ville jeg ikke gøre det ..
    Det kan jo i teorien ikke være dit problem at hendes hest skal hjem til dig ?

• #2   26. jan 2013 Fordi hun gerne vil kunne tölte på den også. Og det er en gangart den har meget svært ved, så jeg skal lære den det..

Derudover tror jeg du har misforstået mig. Det er MIN hest hun vil have og ride, mens jeg træner hendes. Det er dér min problem ligger.
    Som jeg jo også nævner har jeg intet at sige når det kommer til den dag hvor vi skal bytte tilbage, så bliver det jo hendes egen hest hun skal ride.. Det er heller ikke et problem at hendes kommer hjem til mig, det er slet ikke det jeg siger. Mere at hun vil låne min i mellemtiden.

• #3   26. jan 2013 Ja jeg forstår dig fuldt ud - Jeg skriver :

Jeg mener at det er jo ikke dit problem hun ikke har nogen at ride i mellemtiden, hvis du sender en hest til berider får du jo heller ikke en i bytte, det er jo ikke en bil ..
    Og så skriver jeg at hvis du ikke synets du vil låne den ud uden at gå og være bekymret så ville jeg ikke gøre det..

• #4   26. jan 2013 Når okay, så var det mig der mistforstod dig :o)

Nej det har du ret i.. Men jeg får lidt dårlig samvittighed når hun siger, at hun savner at have en hest at ride, og når hun snakker om hvor dejligt det er at komme ud, når vi engang imellem har taget en skridttur sammen, hvor hun har lånt min.. Og hun købte for et par år siden en gård hun har arbejdet hårdt på at få i stand, og købt markplads så hun kunne have heste i "baghaven" som hun glædede sig til at tage og ride.. Jeg føler mig kynisk ved at sige, at hun må vente til hun kan få sin egen hjem..

Føler lidt at jeg står i et svært dilemma..

• #5   26. jan 2013 Altså det er jo hendes valg at hun ville have den ifol og det er jo også hendes valg den skulle gangsættes - Man kan jo ikke få det hele smiley
    Og hun har vel så føllet og en anden gående som hun kunne gå ture med og træne smiley

• #6   26. jan 2013 Ja det er selvfølgelig rigtigt.. Det tror jeg at jeg siger til hende. At hun får opgaven at træne føllene. Må finde en måde at sige det så det virker som noget hvor hun slet ikke ville have tid til også at skulle ride smiley

• #7   26. jan 2013 Hehe god ide smiley

• #8   27. jan 2013 Det lyder som om, det ville være sundt for dig, på et personligt plan, at låne din hest ud til din mor.

Kommentér på:
Udlån af hest..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce