Hesten, som smed sine sko. / hovpleje {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Min hest smider sine sko. Hele tiden Jeg har prøvet 4 forskellige smede og det er ikke lykkedes nogen af dem at sko min hest uden at han smider skoene.
Jeg har prøvet alu sko, jernsko, sko med ekstra optå, jeg har prøvet varmskoning og self klokker og intet af dette har hjulpet, han smider stadig i snit en sko om mdr om sommeren og en sko om ugen om vinteren. Og så får min hest self biotin af den fineste slags med alle de andre indholdsstoffer i, som der skal til for at biotinen virker.
Jeg opgiver snart det med sko, for varmskoning (som skulle være mest holdbar) koster 1900 kr hver 6 uge + 500 kr for hver smidt sko, suk! Min hest går bare bedre med sko på (dyrlægens anbefaling pga tendens til balleforskydning)
Har I nogle gode råd til hesten, som tydeligt ikke har tænkt sig, at han skal have sko på
/Hvordan plejer I jeres hest hove, for at de får optimal styrke? Smørrer i dem, vandbad eller andet?
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
(har desværre ikke nogen forslag til dit reelle spørgsmål )
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Boots har jeg ik så meget brug for, for grunden til skoene er, at de sørger for at han belaster den overbelastede side mindre, da skoene bankes flade i den ene side, og det dur boots ik rigtig til..
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Evt prøv at kontakte Søren Høper (hovfokus.dk) og førhør. Det ville da være rart, hvis du kunne undgå at overbelaste balleforskydningen m de rette indlæg
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Du kan se problemet her, han belaster så meget på ydersiden (pga tidligere fejlbeskæring), at han får blodansamling i hoven, hvilket gør ham stivbenet som et gammel æsel: http://hest2.webgallerier.dk/album/1652/628/471/8259273-skaden
Med skoene går han som en dressurdrøm. Sørens hjemmeside er da spændende. vil jeg kigge nærmere på.
Hesten, som smed sine sko. / hovpleje
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside