God mave? :-) God mave? :-)
Hej pigeeeer!
Jeg ville bare lige høre jer om der er nogle af jer der er gode til at lægge et "træningsprogram/mad-plan" til at få en god mave? Jeg har lææænge gået og ønsket mig det, og villet igang, men mangler liige det sidste, for at være sikker på at jeg er på rette spor. Jeg rider flere gange om ugen, cykler, løber. har i nogle ideér, gode tips?
Håber dette emne er okay, ellers sletter jeg det bare igen. men mangler inspiration
Knus.
mar 2007
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 271
30 mavebøjninger
10 armbøjninger
Ved ikke hvad den hedder, men du har albuerne i jorden og fødderne også skal du holde din krop op -
Det gør jeg i 2 min
først 10 høje knæløft
10 spark bag i
10 høje knæ løft
10 spark bag i
Mad, spis sundt!
Salat, kød, vand, fisk og alt det der
okt 2007
Følger: 90 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 446 Svar: 837
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.273
Selv lavede jeg en gang
30 mavebøjninger
30 indre mavebøjninger
30 benløft - 30 på vær
30 sek planke
ja og så gentog jeg det hele
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Men du kan fx træne mave den ene dag, så ben den næste, arme den næste osv. men ikke de samme hver dag.
Mht. mad skal du især skære ned på sukker og fedt, så kommer du langt.
Og husk, at det altså heller ikke er godt at drikke light-sodavand, da der stadig er sødemiddel i, der faktisk er endnu mere usundt end det sukker der er i almindelig sodavand.
Forresten så husk også at spise flere gange i løbet af dagen. Fordel de 3 hovedmåltider (morgenmad, frokost og aftensmad) ud på mindst 6 måltider. Sørg for at spise så lidt som muligt inden du skal sove, og helst ikke spise noget en time eller mere inden du skal sove. Hvis du spiser meget inden du skal sove, så kommer du ikke af med det igen, som når du spiser i løbet af dagen, og bevæger dig bagefter. Derfor tager du mere på, af at spise sent om aftenen. Hvis du føler du er nødt til at spise om aftenen, så spis i det mindste noget sund - fx rugbrød eller frugt og grønt, i stedet for en pose slik o.lign.
Det er godt, hvis du spiser fx kl 7, kl 9/10, kl. 12, kl. 14, kl. 16, kl.18/19 og så ikke rigtig spiser efter aftensmaden.
okt 2004
Så hvis du har svært ved at tage fx en time ud af programmet på én gang, så del det op, så du laver øvelser i fx 10 minutter af gangen, flere gange i løbet af dagen. Eller hvordan det nu lige passer dig.
Jeg har selv svært ved at komme igang, især fordi jeg ikke gider skifte tøj osv. Så jeg tager tit fx løbebukser på i skole (var også ret moderne en overgang) og så var det jo bare at tage løbesko og en trøje på når man kom hjem, og så var det bare ud af døren. Og så skal du lytte til dig selv. Hvis du en dag har lyst til at løbe, men det du egentlig ikke skulle have løbet den dag, så løb alligevel - så er det ihvertfald gjort, og så kan du slappe af dagen efter i stedet for.
Jeg har også anskaffet mit en hulahopring med vægt i. Den er super god til maven også, det siger jo sig selv.
okt 2007
okt 2004
jul 2011
Nu bruger jeg kun min hulahopring
okt 2004
jul 2011
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.293
- Jeg spiser grov knækbrød, appelsiner og drikker vand i skolen, + jeg tager chokoladekiks med (jeg er meget nem til at gå sukkerkold, så jeg skal helst have noget sukker jeg hurtigt at indtage:-) Jeg bliver ikke tykkere af det, og min krop har det godt! Drikker næsten aldrig sodavand, så det er mest vand det står på. Jeg spiser meget i løbet af en dag, men det er små måltider. Så går jeg heller ikke og sulter mig selv:p Om aftenen spiser jeg ikke så meget, men det hænder at jeg får lyst til et eller andet. Men ellers kan man også slukke sulten med lidt vand og prøve at slappe af:-)
okt 2007
God mave? :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside