~ Alt for pigerne ~

~ Alt for pigerne ~

Medlemmer: 1.120
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

God mave? :-) God mave? :-)

Hej pigeeeer! smiley
Jeg ville bare lige høre jer om der er nogle af jer der er gode til at lægge et "træningsprogram/mad-plan" til at få en god mave? Jeg har lææænge gået og ønsket mig det, og villet igang, men mangler liige det sidste, for at være sikker på at jeg er på rette spor. smiley Jeg rider flere gange om ugen, cykler, løber. har i nogle ideér, gode tips? smiley

Håber dette emne er okay, ellers sletter jeg det bare igen. men mangler inspiration smiley
Knus.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God mave? :-)
  • #1   15. jan 2013 Selv træner jeg hver aften - (styrketræning)
    30 mavebøjninger
    10 armbøjninger
    Ved ikke hvad den hedder, men du har albuerne i jorden og fødderne også skal du holde din krop op -
    Det gør jeg i 2 min
    først 10 høje knæløft
    10 spark bag i
    10 høje knæ løft
    10 spark bag i

Mad, spis sundt!
    Salat, kød, vand, fisk og alt det der smiley - Det er min egen træningsplan, der er sikkert mange andre (:

• #2   15. jan 2013 Tak! smiley

• #3   15. jan 2013 Tror du tænker på planke Frederikke smiley

Selv lavede jeg en gang
    30 mavebøjninger
    30 indre mavebøjninger
    30 benløft - 30 på vær smiley
    30 sek planke
    ja og så gentog jeg det hele smiley

• #5   15. jan 2013 Husk, at hvis du vil styrketræne efter de programmer de andre har skrevet, så må du ikke træne de samme muskelgrupper hver dag. Da du nærmest river dine muskler over, hver gang du træner, så har dine muskler brug for restitution (hvile), fordi de bliver lidt stærkere når de gror sammen igen. Derfor er det meget vigtigt at du ikke overbelaster de samme muskelgrupper hver dag.

Men du kan fx træne mave den ene dag, så ben den næste, arme den næste osv. men ikke de samme hver dag. smiley Især ikke når du ikke er i træning til det.

Mht. mad skal du især skære ned på sukker og fedt, så kommer du langt. smiley Skift det lyse brød ud med groft brød eller rugbrød, spis frugt og grønt istedet for is, slik og kage, og drik vand eller juice istedet for sodavand og saftevand.

Og husk, at det altså heller ikke er godt at drikke light-sodavand, da der stadig er sødemiddel i, der faktisk er endnu mere usundt end det sukker der er i almindelig sodavand.

Forresten så husk også at spise flere gange i løbet af dagen. Fordel de 3 hovedmåltider (morgenmad, frokost og aftensmad) ud på mindst 6 måltider. Sørg for at spise så lidt som muligt inden du skal sove, og helst ikke spise noget en time eller mere inden du skal sove. Hvis du spiser meget inden du skal sove, så kommer du ikke af med det igen, som når du spiser i løbet af dagen, og bevæger dig bagefter. Derfor tager du mere på, af at spise sent om aftenen. Hvis du føler du er nødt til at spise om aftenen, så spis i det mindste noget sund - fx rugbrød eller frugt og grønt, i stedet for en pose slik o.lign.

Det er godt, hvis du spiser fx kl 7, kl 9/10, kl. 12, kl. 14, kl. 16, kl.18/19 og så ikke rigtig spiser efter aftensmaden. smiley De måltider hvor du skal spise mest, er først på dagen/midt på dagen, da det er der du er mest aktiv. Det nytter jo ikke noget at spise en masse sidst på dagen, hvis man ikke for det forbrændt. smiley

• #6   15. jan 2013 Hvis du synes det er uoverskueligt at komme ud og træne osv. så kan du gøre det meget nemt, ved at træne i mindre bider. For mange giver det faktisk også en bedre effekt, og der er også lavet undersøgelser der vise, at 10 minutters intensiv løb, hvor du løber så hurtigt du kan, er bedre end at cykle fx 10 km i normal tempo (eller var det 10 timer? det kan jeg ikke huske..).

Så hvis du har svært ved at tage fx en time ud af programmet på én gang, så del det op, så du laver øvelser i fx 10 minutter af gangen, flere gange i løbet af dagen. Eller hvordan det nu lige passer dig. smiley

Jeg har selv svært ved at komme igang, især fordi jeg ikke gider skifte tøj osv. Så jeg tager tit fx løbebukser på i skole (var også ret moderne en overgang) og så var det jo bare at tage løbesko og en trøje på når man kom hjem, og så var det bare ud af døren. Og så skal du lytte til dig selv. Hvis du en dag har lyst til at løbe, men det du egentlig ikke skulle have løbet den dag, så løb alligevel - så er det ihvertfald gjort, og så kan du slappe af dagen efter i stedet for. smiley

Jeg har også anskaffet mit en hulahopring med vægt i. Den er super god til maven også, det siger jo sig selv. smiley Og den kan man stå med i stuen mens man ser tv. Jeg ser fx meget tv3 osv. hvor der er mange reklamer på, så der kan jeg jo fint udnytte reklametiden til at hulahoppe. Men fordi det så ikke er mere end et par minutter hver gang, så gør jeg det så hårdt som muligt, ved at gå rundt i en cirkel/firkant eller frem og tilbage mens jeg hulahopper, og efter lidt øvelse kan jeg også bevæge armene op over hovedet og ned igen, i takt med at jeg går og hulahopper. Rigtig svært, men det er virkelig hårdt - og giver også en rigtig god motorik, som man kan bruge i ridningen også. smiley

• #7   15. jan 2013 Tusinde tak for dine lange svar CTS, det vil jeg virkelig begynde på. Tak! smiley

• #8   15. jan 2013 Du siger bare til hvis du har brug for inspiration til træning, mad osv. smiley

• #10   15. jan 2013 Hmm CTS den havde jeg ikke lige tænkt over smiley
    Nu bruger jeg kun min hulahopring smiley

• #11   16. jan 2013 ÆselDyret - Hvad havde du ikke tænkt over? smiley

• #12   16. jan 2013 Det der med at lave de samme ting smiley

• #13   16. jan 2013 Altså, jeg træner stort set hver dag, med måske en dags mellemrum. Jeg har det svært ved at sige "den dag træner jeg det og den anden dag det". Jeg er startet i fresh fitness aalborg, hvor jeg løber hver gang, ca. 2-3 km i nogenlunde tempo. Stepper i 5 min, og derefter går jeg op ovenpå, hvor jeg først træner lidt numse/ben, så går jeg over og træner ryg/mave tager 10 * 3 - dvs jeg tager 10, holder en pause og tager 10 igen, og det gør jeg 3 gange. Det gør jeg ved hver øvelse, for så får jeg den trænede krop jeg vil have. Begynder jeg at tage mere, får jeg meget synlige mavemuskler og generelt synlige muskler, og det synes jeg ikke piger skal have. Jeg er tynd, og man kan godt se jeg har muskler, men de skal ikke være synlige som på drenge:-) Jeg kom hurtigt i gang på denne måde, også er jeg også begyndt at spise lidt sundere. smiley Det er sådan en rar følelse man har i kroppen efter en træning, også hjem og i bad !:D

- Jeg spiser grov knækbrød, appelsiner og drikker vand i skolen, + jeg tager chokoladekiks med (jeg er meget nem til at gå sukkerkold, så jeg skal helst have noget sukker jeg hurtigt at indtage:-) Jeg bliver ikke tykkere af det, og min krop har det godt! Drikker næsten aldrig sodavand, så det er mest vand det står på. Jeg spiser meget i løbet af en dag, men det er små måltider. Så går jeg heller ikke og sulter mig selv:p Om aftenen spiser jeg ikke så meget, men det hænder at jeg får lyst til et eller andet. Men ellers kan man også slukke sulten med lidt vand og prøve at slappe af:-)

• #14   16. jan 2013 Okay, tak for jeres hjælp alle sammen! smiley

Kommentér på:
God mave? :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce