ridebane problem {{forumTopicSubject}}
Hej alle hg
Jeg står med det problem at min ismule kommer fra island og der for aldrig har redet på bane. Ham vi har købt hende af havde kun en runddel (staves) så det er hvad hun har prøvet ud over naturen. Men jeg vil gerne kunne starte stævner og ride på bane med hende og har selv bane til rådighed og en ovalbane kan jeg komme til. Men jeg har fået af vide at det ville være bedst vis jeg ikke red på bane. Hun er i genoptræning efter hun har haft to føl, og er derfor ikke i så god form. hun rider gerne på marker og lande ture. Hun viser ikke smerter eller halthed på banen. Jeg øver horsemanship på banen og der viser hun hun er villig. Jeg rider ikke på bane lige pt men på vores nabos mark.
Har i nogle forslag til noget jeg skal prøve?
Kunne hun ha et dårligt minde fra en bane?
Hvordan vil i lære hende at ride på bane??
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
bare tag det stille og roligt med hende på banen, og tænk over at hun måske ikke har så meget balance hjælp hende rigtig meget i starten og lav nemme øvelser og så ville jeg nok bare ride hende på bane et par gange i ugen, også ellers ture så hun ikke køre træt i det
kan ikke se noget problem med det så længe man tage hensyn til at den er i dårlig kondi, og nok har dårlig balance
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.106
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.106
Så da jeg smed hende ind på en ovalbane første gang blev hun meget forvirret over, hun ikke skulle løbe lige ud hele vejen, men rent faktisk dreje for enden. Det tog lidt tid før det fes ind på lystavlen
jul 2011
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 82
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
Det er nok ikke så rart at ville have hende til at gå pænt, på en bane. Så jeg ville nok starte med, at lægge sadle på hende, og så gå rundt og måske longere hende lidt...? Det bestemmer du selv. I virkeligheden tror jeg ikke at det er hende der er nervøs? Du skriver jo at hun sagtens kan gå pænt når du træner hendes tillid til dig, på banen. Så i virkeligheden er det nok fordi at du bekymre dig for meget...
Jeg håber du kan bruge mit råd...
Hilsen Josephine J
jul 2011
dec 2009
Følger: 66 Følgere: 57 Heste: 4 Svar: 426
Men min pointe er at du skal blande begge dele lidt, så hun vænner sig til, og lærer bane ridningen, men samtidig kan få lidt gangarts træning og tur i det.
jul 2011
jul 2011
Jeg var ude og ride for et stykke tid siden og jeg bestemte mig for at longere hende et stykke tid. 3 dage efter ville jeg så ride hende på banen og der gik hun som en drøm.
dec 2009
Følger: 66 Følgere: 57 Heste: 4 Svar: 426
jul 2011
ridebane problem
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside