{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

ridebane problem {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg
Jeg står med det problem at min ismule kommer fra island og der for aldrig har redet på bane. Ham vi har købt hende af havde kun en runddel (staves) så det er hvad hun har prøvet ud over naturen. Men jeg vil gerne kunne starte stævner og ride på bane med hende og har selv bane til rådighed og en ovalbane kan jeg komme til. Men jeg har fået af vide at det ville være bedst vis jeg ikke red på bane. Hun er i genoptræning efter hun har haft to føl, og er derfor ikke i så god form. hun rider gerne på marker og lande ture. Hun viser ikke smerter eller halthed på banen. Jeg øver horsemanship på banen og der viser hun hun er villig. Jeg rider ikke på bane lige pt men på vores nabos mark.
Har i nogle forslag til noget jeg skal prøve?
Kunne hun ha et dårligt minde fra en bane?
Hvordan vil i lære hende at ride på bane??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridebane problem
  • #1   22. dec 2012 jamen hvis hun ikke har redet på bane, kan hun vel ikke have nogle dårlige minder? smiley

bare tag det stille og roligt med hende på banen, og tænk over at hun måske ikke har så meget balance smiley hjælp hende rigtig meget i starten og lav nemme øvelser smiley og så ville jeg nok bare ride hende på bane et par gange i ugen, også ellers ture så hun ikke køre træt i det smiley

kan ikke se noget problem med det så længe man tage hensyn til at den er i dårlig kondi, og nok har dårlig balance smiley

• #2   22. dec 2012 Ja.. du kan sagtens genoptræne hende på banen. Du skal bare være opmærksom på hjørnerne smiley du kan jo starte med at skridte hende der, så hun er tryg ved det smiley

• #4   23. dec 2012 Min nye hoppe havde aldrig gået på en ovalbane, da jeg fik hende. Kun på lide ud strækninger og passpor, da hun skulle gå kåring!
    Så da jeg smed hende ind på en ovalbane første gang blev hun meget forvirret over, hun ikke skulle løbe lige ud hele vejen, men rent faktisk dreje for enden. Det tog lidt tid før det fes ind på lystavlen smiley

• #5   23. dec 2012 tak hun er van til banen men glemte at skrive at hun ikke vil trave og gå frem. Min ridelærer har der ofr rådet mig til kun at ride i naturen. kondien er der ikke det store prøblem med mere ude på marken men hun vil kun skridte på banen.

• #6   23. dec 2012 Hej søde...
    Det er nok ikke så rart at ville have hende til at gå pænt, på en bane. Så jeg ville nok starte med, at lægge sadle på hende, og så gå rundt og måske longere hende lidt...? Det bestemmer du selv. I virkeligheden tror jeg ikke at det er hende der er nervøs? Du skriver jo at hun sagtens kan gå pænt når du træner hendes tillid til dig, på banen. Så i virkeligheden er det nok fordi at du bekymre dig for meget...
    Jeg håber du kan bruge mit råd...
    Hilsen Josephine J

• #7   23. dec 2012 Josephine J: Jeg har en ide om at hun bare syndes det er kedeligt. hun vil jo gerne på mark og lange ture. Jeg som rytter kan nogen gange næsten ikke holde hende tilbage. Men har nu næsten intet hop om at hun nogen sinde vil og det er der for jeg har valgt at lage dette oplæg, simpelthen fordi jeg ikke kan regne det ud. Jeg har prøvet siden starten af sommer ferien. men der er en gnist i mig der siger at jeg bare skal blive ved og når den så er så lille at den næsten går ud, sker det at hun er en drøm på banen. Men det sidste stykke tid hvor jeg ikke har redet på bane er den blevet støre og syndes nu selv det går fremad.

• #8   24. dec 2012 Hvis du har mulighed for det: Varm hende op på banen i skridt, og rid derefter lidt på marken, der kan du lettere træne trav hvis hun har svært ved det. Min gamle hoppe kunne slet ikke trave på banen da jeg fik hende, det tog et helt år før traven blev god, men det endte også med at hun kunne trave på volter på banen smiley
    Men min pointe er at du skal blande begge dele lidt, så hun vænner sig til, og lærer bane ridningen, men samtidig kan få lidt gangarts træning og tur i det.

• #9   24. dec 2012 Caroline Sandback: Tak tror jeg vil prøve det:)

• #10   31. dec 2012 Hej alle syndes lige i skal høre fremskridtet.
    Jeg var ude og ride for et stykke tid siden og jeg bestemte mig for at longere hende et stykke tid. 3 dage efter ville jeg så ride hende på banen og der gik hun som en drøm.

• #11   31. dec 2012 Ej hvor dejligt! smiley

• #12   1. jan 2013 Ja

Kommentér på:
ridebane problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce