5. feb 2009 Følger: 197 Følgere: 175 Heste: 6 Emner: 439 Svar: 2.967
Fotografering i ridehus. Ringe kvalitet med nyt kamera? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et rigtig fint kamara (Canon eos 600d) og objektivet: 55-250mm IS.
Er bare ikke helt tilfreds med billederne i ridehuset. Der er rigtig mange tøser på gården, der gerne vil have taget nogle ridebilleder i ridehus, men jeg bliver nød til at stoppe efter 5 minutter, pga den mørke farve eller dårlige kvalitet. Dog her i efteråret, da solen stod ned på ridehuset, blev billederne super.
Jeg synes det er hammer ærgerligt, da karmaret er et par måneder gammelt, så tænkte måske det er objektivet?
Har prøvet med både høj ISO, høj lukketid og rimelig lavt blændetal, heller ikke på de manuelle indstillinger bliver de særlig gode.
Har i et godt råd, eller et super objektiv, som i vil anbefale? - tak på forhånd!
apr 2011
Følger: 125 Følgere: 114 Heste: 2 Emner: 122 Svar: 2.568
jun 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 607
Hvis du skal have et ordentligt lys på billederne i ridehuset, skal lukketiden være lav så der kommer mere lys på billedet.
Til gengæld bliver billedet sløret.
Jeg vil anbefale dig at læse manualen til dit kamera. Den model er super god, og det er ikke dit kamera som fejler noget. Du skal lære noget mere om at tage billeder for at de bliver gode, men det skal nok komme
Bare bliv ved med at øve dig.
Vil anbefale dig gruppen "os foto-freaks".
feb 2009
Følger: 197 Følgere: 175 Heste: 6 Emner: 439 Svar: 2.967
Har skam læst den, men selvom jeg prøver med det de siger og står, hjælper det ikke. har læst en del bøger om fotografering.
Er medlem, men der er næsten ingen der svare omkring det, og i emner er der ikke noget godt ud af det. Kun det er en dårlig kombination.
jun 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 607
Du skal tænke på lukketiden sådan her: Hurtig lukketid gør, at den er åben i kort tid, så der ikke kan nå at komme særlig meget lys ind på billedet, men til gændgæld er det så hurtig, at motivet på billedet bliver "frosset", altså sløret det ikke. Hvis man skal tage billeder med hurtig lukketid bliver man nødt til at være et sted som er godt oplyst, fordi der jo som sagt ikke kan nå at komme særlig meget lys ind på billedet. Hvis rummet du står i er mørkt eller bare lidt dunkelt, vil alle dine billeder blive mørke.
Hvis du til gændgæld bruger lang lukketid, står den åben i længere tid, og vil derfor nå at lukke meget mere lys ind på billedet, altså bliver dit billede lysere.
Hvis du vil fotografere ting i bevægelse, kan det dog ikke vlre med lang lukketid, da motivet rukker sig mens det er åben og er i gang med at tage billedet, og kameraret vil derfor få bevæglesen med, og så bliver motivet (hesten) sløret.
Derfor er det meget svært at tage billeder i ridehus, da det er lidt mørkt derinde, og man til tage billeder at noget i bevægelse (hestene).
Fotografering i ridehus. Ringe kvalitet med nyt kamera?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside