7. dec 2011 Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Nyt billigt, eller dyrt brugt? {{forumTopicSubject}}
Så er det december, og min kæreste og jeg har bestemt os for at give os selv en lille julegave - Nemlig et nyt kamera.
Problemet er, at ingen af os har et hak forstand på noget som helst, når det kommer til spejlrefleks kameraer, så vi aner ikke hvad vi skal kigge efter?
Pt. har vi begge kun haft nogle fesne digi cams, som ikke har været meget værd, derfor vil vi nu have noget ordentligt. Altså noget der kan tage nogle rimeligt anstændige billede (kvalitetsmæssigt), men uden at være noget overdrevet fancy.
Spørgsmålet er dog hvad der er det bedste valg? Et helt nyt til 2-3000 kr., eller et brugt til samme pris?
Hvad ville I vælge?
- Kom gerne med forslag til eventuelle kameraer, og også gerne hvilke vi bør holde os fra.
Januarudsalg har vi snakket om, men jeg vil gerne have det her i december.
maj 2007
Følger: 143 Følgere: 136 Heste: 3 Emner: 459 Svar: 2.262
altså med hensyn til hvad i skal kigge efter så kommer det an på hvad i skal bruge den til og i kommer nok til ofre flere penge på ekstra udstyr speciel en linse hvis den skal bruges til ride billeder
men hos canon vil jeg anbefale canon EOS 1100D eller 550D kender ikke særlig meget til canon så du må ik spørger mig om deres iso værdier og det
hos nikon vil jeg anbefale nikon D3100, D3200 eller D5100 har selv 3100 som jeg varmt kan anbefale:D
maj 2010
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 493
Et spejlrefleks bliver slidt efter x antal billeder ( rigtig mange), så det lidt surt at stå med et kamera der ikke fokusere ordentligt.
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 241
Dejligt kamera, som tager helt fantastiske billeder.
Super nemt at finde ud af, men man skal hos alle kameraer vende sig til alle indstillingerne, da man jo ikke bare som på et normalt kamera trykker på knappen, også tager det billedet.
Jeg kan varmt anbefale Nikon, super lækre kameraer.
Jeg ville til hver en tid vælge et nyt.
Nikon D3100 er også et rigtig godt kamera!
Held og lykke med købet
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Det blev et Canon EOS 1100D, så nu skal der snart ud og eksperimenteres, hvilket jeg glæder mig helt afsindigt til.
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
Nyt billigt, eller dyrt brugt?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside