Springrytter med ondt i ryggen! :( {{forumTopicSubject}}
ja, det der sker det er, at siden jeg fik min nye pony er jeg simpelthen begyndt at få SÅ ondt i ryggen efter springtræning! jeg springer 1 gang om ugen i 45 min.
Jeg syntes min nye ponys springteknik er fin og uden de helt store ''stød'. og indtil videre har jeg kun sprunget små spring for lige at få styr på den og lære den at kende. der er ingen problemer mens jeg rider/springer, det kommer for det meste lidt tid efter jeg er hoppet af.
Jeg er 15 og har ingen problemer med ryg/knogler ud over det.
Det skal siges at jeg tidligere har haft problemer med at jeg svajede utrolig meget i ryggen, men det kom jeg over - er bange for at det er kommet lidt tilbage igen, men siden det ikke påvirkede mig sidste gang overhovedet, og det på ingen måde påvirker mig i dressur ved jeg ikke om det kan være det?!
har et par springrytter veninder med samme problem, og tænker om der er nogen der har prøvet noget lignende? og hvad de evt. gør ved det?
jan 2011
Følger: 152 Følgere: 147 Heste: 2 Emner: 244 Svar: 7.293
Jeg havde selv på et tidspunkt utrolig ondt i ryggen og der valgte jeg at tage til kiropraktor
Jeg ved ikke helt hvad jeg har lavet, men jeg havde ondt efter at jeg havde redet, ikke imens men mit kom også senere, f.eks når jeg skulle sove.
Det var værst når jeg skulle køre bil. Allerede efter en halv time i bil, føltes det som om min ryg var lammet og når jeg steg ud kunne jeg knap nok røre mig...
Vi har ikke helt samme problem, men en kiropraktor kan varmt anbefales og det tager kun ca. 10 min. Når du er der.
Og nu er jeg færdig ved kiropraktoren og jeg har sjældent ondt mere, dog hvis jeg køre flere timer i bil, Kan jeg godt få ondt igen
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 727 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
Tænker bare hvis der er flere af din veninder der har samme problem når de springer?
Har selv dårlig ryg, men det kan jeg så sandelig også mærke i dressuren og i sær hvis hesten har stort rygsving og så er det meget vigtig for mig at få den korrekte undervisning, alle kan undervise, men ik alle kan undervise folk med dårlig ryg
maj 2010
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 493
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 38
Elkjær: De andre jeg kender rider på andre rideklubber end mig, så jeg tror ikke det er ridebanen, og synes egentlig også den er ok:)
REB: Der fulgte en wintec med (.......) og jeg vil ikke gå i gang med at indverstere i en ny sadel da det er en lånepony, og jeg kun har 11 ponymåneder tilbage Har snakket lidt med ejer om at få sadlen skiftet ud, men ja, det lader lidt til at det bare bliver ved med at være snak;)
Springrytter med ondt i ryggen! :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside