{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Fobi for samme køn {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige kigget en liste over fobier, og faldt over Gynofobi (Gynophobia), som er "Angst for kvinder".

Jeg sidder lidt og tænker på, om jeg lider af dette, eller om det ikke er slemt nok til at kaldes en decideret fobi?

Jeg er ikke bange for hunkøn som sådan, og har da flere veninder, men jeg bryder mig på ingen måde om tæt kontakt med andre piger/kvinder. Dvs. veninder og fremmede. Min familie har jeg ikke noget problem med at give et kram, så længe det bare er et hurtigt "h'j-og-på-gensyn" knus.

Jeg har fx aldrig været "flette-fingre-, kysse-kind- og gå-på-toilet-sammen" veninden. Jeg har da gjort det få gange, men jeg føler mig enormt ukomfortabel når det er. Man kan måske sammenligne det lidt som at sidde i en bus, og der kommer en voldsomt ubehagelig person og sætter sig ved siden af en - flugt-indstinket kommer frem.
Samme når veninder vil give knus, eller måske bare sidder tæt på mig, hvis vi fx ser en film. Jeg kan stivne fuldstændig hvis en anden veninde strejfer mig.

Men så igen, jeg kan sagtens være sammen med mine veninder, og også sidde ved siden af dem, enten og se film, spise eller andet, uden at det er slemt - Men så snart de rører mig, kan jeg ikke have det.

Jeg bryder mig heller ikke om nøgenscener i en film (kvinder), og ej heller at dele fælles bad i fx svømmehallen.

Når jeg selv hører det, minder det mig meget om som jeg tænker mange mænd har det med andre mænd, og det er jo helt normalt for dem?

Jeg er ikke homofob, og har intet imod homoseksualitet, hverken hvad gælder mænd og kvinder. Ønsker dog ikke at de står op i hovedet på mig og snaver, men sådan har jeg det også med bøsser og almindelige par.
Men at se et par piger holde i hånd gennem gågaden, rører mig ikke. Det er så snart det handler om mig.

Andre der har det på samme måde, og vil I mene det er en fobi?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fobi for samme køn
  • #1   29. okt 2012 Jeg tror ikke det er en fobi. Du har bare en privatsfære der er lidt større end andres. Jeg gider heller ikke gå rundt og give folk knus eller holde i hånd. Bryder mig ikke engang om det når min familie vil kramme. Den slags er forbeholdt min kæreste. Jeg tror det er ganske normalt, men selvfølgelig ikke specielt tøset . Alle min veninder har det lidt på samme måde, og vi vil godt have privatliv på toilettet ;).
    En fobi er der først tale om, når man får decideret angstanfald med forhøjet puls og når adrenalinen kører i kroppen smiley

• #2   29. okt 2012 Hold da op; jeg troede at jeg var den eneste i verden, der har det sådan! smiley Nå, men dejligt at man ikke er alene! Puha, jeg fik det helt dårligt bare af at læse de eksempler, du giver. smiley

• #3   29. okt 2012 Jeg har en veninde der ikke bryder sig om et kram, det må jeg respektere, vi kan godt have det hyggeligt sammen selv om hun ikke er til nærhed på den måde.

Personligt er det først da jeg blev voksen at det der med kram blev "moderne" i min verden, det skulle jeg lige vænne mig til, men det er helt ok med et kram nu. Jeg har heller aldrig flettet fingre, kysset og delt toilet med veninder(det er lige prøvet men jeg brød mig ikke om det så det stoppede igen med det samme).

• #5   29. okt 2012 Jeg synes ikke, det lyder som en fobi - hvis du havde haft en fobi, ville du have været direkte angst og sandsynligvis ikke engang kunnet være i selskab med kvinder.

Faktisk tror jeg slet ikke, du er så unormal endda... smiley

Personligt bryder jeg mig heller ikke om at gå og "kramme til højre og venstre"; kun nære veninder og venner samt familie får knusere af mig, og egentlig er jeg heller ikke vild med fælles baderum + jeg har heller aldrig været den der type, der render med veninderne på toilettet.

For mig handler det nok mest om, hvor man har sine personlige grænser. smiley

Kommentér på:
Fobi for samme køn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce