22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Gode øvelser? ;) {{forumTopicSubject}}
Hejsa mennesker
Efter et styrt, har jeg fundet ud af at min hest er låst i skuldrene og i lænden så jeg kan ikke gøre så meget med hende..
Det skal rettes op af en massør/kiropraktor som vi har kontakt til og har fået feedback på at hun er dygtig og gør sit arbejde godt, men det tager altså 3-5 måneder at kurere disse låsninger her og imens ville jeg godt vide hvad jeg kan lave med min hyp?
Vi har en bane men der er overfyldt med græs.. såå.. Hun bliver meget, meget hurtigt træt af godbidder og jeg kan ikke klø hende længere, det reagere hun heller ikke på og klikkertræning er hun heller ikke interesseret i. Så det er lidt svært for mig at finde motivationen frem til at lette numsen og komme ud, for vi kunne jo bare gå en tur men ja.. Det er bare svært med en så umotiveret og 'doven' hest.
Her til aftes ville jeg træne bare en anelse separationsangst med hende, da hun har det og så stod vi udenfor mens de andre gik ind. Jeg havde glemt at tage nogle godbidder med og jeg stod bare og prøvede at få hende til at smile lidt og koncentrere sig lidt om mig men hun var utrolig stresset og det endte med at hun stejlede omtrent 10 gange og var ved at ramme mig og det er jo ikke særlig rart. Jeg var så glad for at jeg selv bevarede overblikket, standsede hende hver gang hendes ben var på flugt og ikke blev sur på hende, for det er jo ikke hendes skyld. Men har I nogle gode idéer?
Mange tak!
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Vi herinde kan sige nok så meget frem og tilbage om hvad vi har fået afvide med vores heste (der måskeee har været i samme situation), men det er din hestekiropraktor, som er ekspert og har haft den dejlige hest mellem fingrene
Men at øve lidt seperationsangst ville være smart.
Jeg vil dog anbefale at arbejde med at træne din hoppe til at gå væk fra de andre fremfor at blive efterladt. Som regel er "at blive efterladt" det værste, så start hellere med det lette og byg derefter op
jan 2008
Følger: 149 Følgere: 163 Heste: 4 Emner: 286 Svar: 468
Træn en masse hyggelig øvelser er forstærker hendes tillid til dig, lær hende nye tricks eller lign
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
- Det er ikke som sådan en skade SilverFlake Det er bare nogle låsninger i hendes krop, ligesom når vi har ondt i ryggen osv. så hvis jeg ikke rider hende, så gør jeg det ikke værre. Selvfølgelig skal jeg heller ikke vride hende som en karklud vel, men bare sådan nogle små sjove øvelser og sårn
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
maj 2011
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 131
jun 2009
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 34 Svar: 1.118
feb 2010
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 34 Svar: 222
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Baby me and U! We are the perfeckt 2<3: Ja, jeg har brugt det meste
feb 2010
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 34 Svar: 222
Gode øvelser? ;)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside