{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

SMEDER!!! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min hoppe på 5 år har lige fået sat nye sko på, efter hun havde tabt den ene forsko, nu efter 14 dage har hun igen tabt en sko, og igen en forsko?? Er det fordi hun smeder så meget at hun har fået trådt den af eller er det pga. mudder eller smeden?? Håber virkelig i kan hjælpe lidt her.. for det bliver godt nok dyrt hvis jeg skal have smed hver 14 dag.

Er der noget man kan gøre??? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SMEDER!!!
  • #1   21. okt 2012 Jeg ville tro det er smeden smiley

• #2   21. okt 2012 hmm...ja okay!! Det er mærkeligt, for ham jeg havde sidste år var med den samme smed, og han tabte nemlig ingen sko... smiley

• #4   21. okt 2012 ja hun mangler riiiiigtig meget balance! hun er lige blevet startet op efter en lang pause! Problemet er bare at skoen er pist væk, har ikke redet i 14 dage så aner ikke hvor hun har tabt skoen henne, og sidst da jeg fandt hendes tabte sko var den helt rusten.
    Jeg får smed på onsdag, og han har allerede hævet hende en smule bagpå, men må lige snakke til ham igen smiley

• #5   21. okt 2012 Vi bruger Keld, Signe smiley

• #7   21. okt 2012 Det må jeg lige høre ham efter så... Skal bare lige finde den først smiley

• #9   21. okt 2012 nååårhh... ja så jeg med! Tak smiley

• #10   21. okt 2012 Har din hoppe meget bløde hove? Det har min hoppe, hun kan også smide dem let, især hvis sømmene ikke bliver sat på med "gammeldags manér ..

Dvs at når sømmet er kommet igennem hoven, bliver det klippet til, og bukket ned, også trykket med en vejne tang.. (har sikker ikke stavet vejne rigtigt..)
    Hvorimod den nyere og mere populære måde at ordne sømmene på, der bruger man en "underhugger" som fjerner lidt hov under sømmet (altså der hvor det stikker ud af hoven), så sømmet liggere mere inde i hoven, og er mere skjult.. Det ser meget pænere ud, og er kun halvt så holdbart (af egne erfaringer i hvert fald).. Selv min vallak der ellers har stærke hove tabte en sko med den "nye metode", og når min hoppe kan tabe sko med den gamle metode, tør jeg ikke tænke på den nye smiley

Det jeg prøver at komm frem til, er hvis din hest har bløde hove, er det vigtigt med biotin i kosten, det får min hoppe også smiley

Og ellers er det nok som Nicole sige, balancen det kan være smiley Men når hun ikke har været redet i den periode, tror jeg det er bløde hove smiley

• #11   21. okt 2012 aaarh.... Tusinde tak!! Snakker lige med min smed, det er hvis det der er mest stemning for smiley Men det med bløde hove, kan man gøre noget ved det?? eller er det simpelthen bare smeden jeg skal ordne det med?? smiley

• #12   21. okt 2012 Hoven bliver stærkere af et biotin tilskud til kraftfoderet, men det tager laaaang tid at få sunde hove, det er ikke noget man lige holder med en måned el lign. Hoven vokser jo ligesom vores negle, og det nye der vokser ud, det er det der har fået biotin tilskud og bliver stærkere end det "gamle af hoven". Så det er vigtigt man altid fodre med det smiley

Men ja, du kan jo også spørge smeden hvad han mener du kan gøre ved det, hvis det er bløde hove. Men han anbefaler nok noget lignende smiley

• #13   21. okt 2012 min smed sætter også sko gratis på igen indenfor to måneder, hvis de falder af.
    Men altsåå.. Angående at din hest smider skoene... Det behøver ikke nødvendigvis være din smed, den er gal med. Nogle heste får bare problemer med hovene ved vejrskifte. Min veninde har en hest, som aldrig har haft noget som helst med hovene, men lige nu smider den skoene konstant. Hun har skiftet smed flere gange, men skoene falder stadig af. Hendes hests hove er simpelthen for møre lige nu pga det fugtige vejr.
    Tror egentlig ikke rigtigt, at man kan gøre så meget. Har din smed ingen idéer? Hvad med måske at smøre hovene ind i noget hovolie.
    Min islænderhoppe havde meget møre hove i en periode, og jeg købte en dyr hovolie af min smed, og det gjorde underværker. Mine ismuler har dog heldigvis aldrig haft så møre hove, at de smed skoene. Men måske det kunne virke?
    For sømmene bliver jo hurtigere løse, hvis hovene ikke er faste og solide.
    Ellers er det, som Caroline siger, også en idé med biotin i kosten, hvis hestens hove ikke er skidegode.

• #14   21. okt 2012 Er smeden uddannet, så burde han sætte en ny på gratis når hesten smider den indenfor 14 dage. Det kan jo også være en kombination af flere ting. Det mudder hesten går i, suger det støvlerne af dig når du går i det? Balancen er også en hyppig årsag til at hestene træder skoene af smiley Det kan jo sagtens være at det er dårlig balance og hovenes blødhed der gør at den træder skoene af, eller hovenes blødhed og mudder der gør at skoene bliver suget af. Din smed burde, hvis han er uddannet, kunne sige dig om der er behov for biotin smiley

• #15   22. okt 2012 "min" ismule trådte konstant hans forsko af... Til sidst gad vi ikke længere ringe efter smeden, da han tabte dem lige så hurtigt som han fik dem på... Og det var bestemt ikke smeden der ikke gjorde det godt nok, for de andre heste beholdte fint deres sko på....
    Vi kom frem til at smide boots på ham indtil hans balance er bedre og det kører fantastisk... Han smider ikke bootsene og dermed skader han ikke hans hove, da det jo er begrænset hvor mange sømhuller du kan lave i en hov...

Planen er, at han i foråret får forsko på igen... Og jeg glæder mig... smiley

• #16   22. okt 2012 De der boots fungerer i øvrigt også rigtig fint. Red engang på en ismule, som brugte dem. De holder længe og virker skidefint smiley
    Slider dog lidt på koden, synes jeg.

• #17   22. okt 2012 Tusinde tak for jeres historier, sådan hvordan i gør! Det hjalp en del! smiley har suget til mig at gode råd.

Kommentér på:
SMEDER!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce