{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Tatovør - pro. vs. unpro? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik lavet min første tatto ved en unpro tatovør, og resultatet blev tilfredsstillende. Motivet var tilmed nemt og simpelt. Men står i dillema, om jeg skal spare op til at få lavet min næste ved en pro da motivet er det større?

Hvor fik i lavet jeres totovering?
Hvad kunne tale for at få den lavet ved en unpro?
Hænger pris og kviltet sammen?

Er det forkert at støtte amatørerne - køkkentatovørrene som ikke har studie (sammenlignet med en kok uden køkken) ?

Hvad er jeres holdning og tanker? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tatovør - pro. vs. unpro?
  • #1   18. okt 2012 Har fået alle mine lavet hos uddannede, den ene dog privat...

Prisen afhænger jo også af hvor i landet man er, har kun givet 2000 for min drage, syns jeg jo er vildt billigt i forhold til hvad jeg har givet for de andre..

Min mor har fået lavet hos en uprof, den er enkel, men ikke ret pæn desværre...

Min kæreste har også fået lavet hos en bekendt som ik var udd, den er heller ikke ret pæn og ellers også enkel... Ville aldrig vælge en amatør, men kender du en der er rigtig dygtig, er det jo op til dig...

Du er jo bare ikke forsikret hos en amatør...

• #2   18. okt 2012 Jeg skulle simpelthen aldrig have lavet noget af en "køkkentatovør". Det er bestemt heller ikke alle professionelle jeg ville få den lavet ved. For mig er det meget vigtigt at arbejdet bliver gjort ordentligt, både hvad hygiejne angår, men bestemt også selve arbejdet. Jeg skal rende rundt med det på min krop resten af livet, så skal det dævlme også være i orden. Så jeg vil undersøge det grundigt, om den pågældende tatovør nu også laver noget ordentligt inden jeg skal have lavet mere - præcis ligesom jeg gjorde med den jeg har i forvejen.

• #3   18. okt 2012 Jeg ville aldrig få en lavet ved en køkkentatovør, og det er fordi jeg kender mange som har fået lavet privat, og med tiden er de absolut ikke ret pæne.

• #4   18. okt 2012 Gik også længe og tog til overvejelse om det var det værd at få den lave en unpro. Men, ud fra de ting jeg havde set hende lave, tog jeg chance.

Min tanker er, at jeg er bange for at betale for meget for en tatovering ved en pro da jeg virkelig syntes det er dyrt. Men på den anden side er man jo sikker på deres arbejde som i siger.
    Har i nogle tatovør i ville kunne anbefale? smiley

• #5   18. okt 2012 Måske er det dyrt, men hellere det end at skulle rende rundt med noget grimt, resten af livet. Det er langt fra alle prof tatovører jeg ville bruge, jeg brugte langt tid på at finde den rette. Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra?

• #6   18. okt 2012 Jeg er fra fyn. Men ville have noget imod at rejse efter den rette tatovør. Man kan gøre det til en heldagstur og opleve tatovørens lokalby - shoppe mm. samme dag.

Jeg har også spørgsmål til om en tatovering kan blive for original? Om det kan blive for meget at gentage motiver flere steder på kroppen? Vil det være upassende at placere en cirkel på anklen?

(undskylder alle mine spørgsmål, men vil gerne have noget til overvejelse)

• #7   18. okt 2012 Med hensyn til om den kan blive for original, så er det jo op til en selv hvad man syntes bedst om. Personligt er jeg til de lidt mere personlige, og ikke til de der tribal tattoos - men igen, det er en smagssag.

At skulle vælge den rette tattovør kan være svært, for ligesom med smedene så er der altid nogen der har noget dårligt at sige. Men jeg har hørt at Dickmann i Herning skulle have et godt ry.

• #8   18. okt 2012 Tattovør er ikke en uddannelse smiley

- og lad nu vær med at gå til en amatør køkkentattovør ! Det er simpelthen det dummeste !
    Mine svigerforældre er proff tattovøre og har alt alt alt for tit set ulykkelige mennesker der har gået til en køkkentattovør som har lavet Noget lort ! Men desværre er der ikke vildt mange proff tattovørere der vil rette på andres lort også derefter ligge navn til det ..
    Og fordi at ens kammerat kender en der har et tussegrej, så gør det ham ikke til tattovør.. Lad vær og tag til en prof..
    Det er nemlig ikke "bare" at lave en tattovering.. Det er vigtigt med rigtige hastighed, hvor dybt nålene skal køre, og den rette nål til det du skal have lavet, hygiejne, også skal man bare være dygtig for at kunne lave noget flot ! Ellers får man arvæv osv

• #10   18. okt 2012 Mange tak for jeres svar.

Louise O, tak for dit indlæg. Du sagde mange ting jeg ikke lige havde overvejet og hælder mere til at gå til professionel når man tager disse ting til betragtning. Men hvad mener du med at professionelle ikke retter amatørens arbejde, ses dette hyppigt eller er det kun dig der har observeret dette? smiley

• #11   18. okt 2012 Aldrig om jeg ville faa lavet en tatovering hos en amatoer. Hvis det gaar galt kan det altsaa gaa rigtig galt og det er ikke noget du bare lige kan fjerne igen.

Nej, saa hellere spare op og gaa til en etableret, prof tatovoer.

Det Louise siger er, at nogle prof tatovoerer ikke vil rette op paa en grim tatovering, da den derved 'faar deres navn paa' - en daarligt tatovering kan maaske ikke rettes 100% op og saa ligner det daarligt handvaerk fra proffens side.

• #12   18. okt 2012 Nemlig ! smiley ^

• #13   18. okt 2012 Min storebror fik lavet hans første ved en unpro...
    Han var meget tilfreds, lige indtil min faster gifter sig med en pro, og han siger at der er ekstremt mange fejl i. Dem havde min storebror ikke lige tænkt over, men vores nye onkel ville så rette den gratis.

Jeg kunne aldrig drømme om at få lavet ved en unpro. men nu har jeg så også min onkel som giver ret stor rabat smiley

• #15   18. okt 2012 okay, forstået på den måde. Men jeg ville aldrig vælge en kompliceret tatovering og få lavet ved unpro, kun en simpel som en hvem som helst anden ville kunne rette op på.
    Men når det er sagt, vil ærligt erkende at jeg nu forstår risiko, kensekvenser og mm i forhold til sit valg af tatovør.

• #17   18. okt 2012 line P:
    Jeg syntes det er lidt at tage en chance og vinde en bamse ved at tage en unpro. Jeg vandt så heldigvis en bamse.
    Hvad gør det at få den lavet ved en unpro, der har styr på sterile ting. Personen gør et så godt et arbejde at jeg som får tatoveringen ikke kan se fejlene. Det handler meget om at kende sin unpro tatovør og satse ud fra han/ hendes tidligere værker.

Hvad fik du tatoveret af din unpro og hvor Line P? smiley

• #18   18. okt 2012 Jeg forstår godt når tatovørerne siger nej til at rette en hjemmelavet en op. Der er ingen garanti for at resultatet bliver flot, og ærlig talt så ville jeg heller ikke lægge navn til sådan en tattoo hvis resultatet blev grimt.

• #20   18. okt 2012 Fik også min tegnet op gratis og fik gode og præcise instrukser i hvordan jeg skulle behandle det til det var helet, og efterfølgende. Men ved ikke om jeg tør det igen? den er svær når man først har haft en god oplevelse med en amatør

• #21   18. okt 2012 Jeg har fået lavet min tattoo ved en prof, og jeg er så ked af de. Den ligner simpelthen løgn. smiley
    Jeg ville dog aldrig få lavet mine tattoos ved en uprof. tatovør. Og jeg vil se vedkommendes arbejde inden jeg får lavet, uanset om det er prof.

• #23   19. okt 2012 Den der med de hjemlige omgivelser er da et sørgeligt argument. Ville du osse få ordnet tænder hos en upro., fordi omgivelserne i hans stue var hyggeligere end en rigtig tandlæge klinik?

• #25   19. okt 2012 Nej, med mindre din mor er uddannet i at undervise, så mener jeg ikke hjemmeundervisning er optimalt.
    Dog kan hjemmeundervisning ikke skade dit helbred, som en hjemmelavet tatovering kan.

• #27   22. okt 2012 Det jo ikke forstået sådan at hjemmestudie skal være en fordel med henblik på hygge og tryghed, mere fordi en unpro ikke har et studie at udføre sit arbejde i.

• #29   23. okt 2012 Ja, det er da fint nogle kan give amatørtatovørerne mad på bordet.

• #31   23. okt 2012 Line P: Enig i at en unpro kan udføre et lige så godt arbejde som en pro. Man skal bare lige finde dem smiley

• #33   23. okt 2012 Jeg er helt afslappet og taler ikke nedladende til nogen.

Kommentér på:
Tatovør - pro. vs. unpro?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce