{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

Hjælp til show :) {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer for alvor at starte Tatan til Oktobershow, men da kommer problemet bare, at jeg ikke aner noget om det smiley
Hvis I kender en smule til at showe shetlænder, så lad mig endelig høre smiley

Hvad udstyr skal/må han have på?
Hvilket outfit skal jeg have på?
Må man have pisk med ind?
Må man røre hesten?
Hvad er reglerne ellers?

Det skal lige siges at han vil være knap 6mdr til showet smiley

Alle råd og tips modtages med kyshånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til show :)
  • #1   9. okt 2012 Jeg har ikke selv været til shows smiley .

Men jeg har haft min egen trakehner til kåring, og der tog jeg ud og kiggede til kåringen inden jeg selv skulle til kåring og det synes jeg var rigtig rart smiley .
    Der fik jeg også snakket med en hel masse avlere smiley .

• #2   9. okt 2012 Jeg har set materialprøve et par gange, men det er jo kun for voksne ponyer smiley
    Tror ikke der bliver holdt noget inden, hvor der er føl med, for shetlændere, så det kan jeg nok ikke...
    Jeg har dog kontakt til flere forskellige shetlænder-stutterier smiley Tænkte bare at jeg ville høre hér først, så der kom flest mulige råd/tips smiley

• #3   9. okt 2012 Han skal have en grime på, en pæn lædergrime med lidt tynde remme vil han nok se pænest ud med, nogle bruger også en følshowgrime, men det er sjældent de passer de små.

Du skal have hvidt tøj på, eller som minimum et par mørke bukser og en hvid trøje. Ridebukser og ridestøvler (heller ikke korte) ser ikke pænt ud.

Du må gerne have en pisk med, det er klart en fordel at vejlede ham med den, så du kan drive ham bagfra, og tage den op foran hovedet når han skal dreje.

Du må gerne røre ham, det kan være en fordel for at berolige ham når han skal stå stille.

Sørg for at kom i god tid, også så du har mulighed for at se nogle mønstringer inden du selv skal til. Driv ham ALTID frem bagfra, og gå ved hans skulder, det ser ikke pænt ud når man trækker i hesten, og den viser sig ej heller så godt så

• #4   9. okt 2012 Bjørholm: Mange tak! smiley
    Tror jeg smutter ind og køber en lædergrime til ham imorgen så smiley
    Hvad med tov? Skal det også være læder?
    Pisken har jeg også altid med herhjemme, da han så reagerer meget bedre på mit kropssprog smiley
    Er der egentlig en max længde på den, eller er en alm dressurpisk fin?

• #5   9. okt 2012 Jaaaa bare afsted vi skal nok hjælpe til på dagens os smiley engang skal jo være den første smiley

• #6   9. okt 2012 Vi kommer! smiley Har lokket Lars til at køre, så det bliver intet problem smiley

Jeg køber nok en lædergrime imorgen, og ser om der er et matchende lædertov smiley

Kommentér på:
Hjælp til show :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce