350 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til show :) {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer for alvor at starte Tatan til Oktobershow, men da kommer problemet bare, at jeg ikke aner noget om det
Hvis I kender en smule til at showe shetlænder, så lad mig endelig høre
Hvad udstyr skal/må han have på?
Hvilket outfit skal jeg have på?
Må man have pisk med ind?
Må man røre hesten?
Hvad er reglerne ellers?
Det skal lige siges at han vil være knap 6mdr til showet
Alle råd og tips modtages med kyshånd!
maj 2006
Følger: 94 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 69 Svar: 399
Men jeg har haft min egen trakehner til kåring, og der tog jeg ud og kiggede til kåringen inden jeg selv skulle til kåring og det synes jeg var rigtig rart .
Der fik jeg også snakket med en hel masse avlere .
sep 2007
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 85 Svar: 597
Tror ikke der bliver holdt noget inden, hvor der er føl med, for shetlændere, så det kan jeg nok ikke...
Jeg har dog kontakt til flere forskellige shetlænder-stutterier Tænkte bare at jeg ville høre hér først, så der kom flest mulige råd/tips
jan 2006
Følger: 89 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 251 Svar: 1.845
Du skal have hvidt tøj på, eller som minimum et par mørke bukser og en hvid trøje. Ridebukser og ridestøvler (heller ikke korte) ser ikke pænt ud.
Du må gerne have en pisk med, det er klart en fordel at vejlede ham med den, så du kan drive ham bagfra, og tage den op foran hovedet når han skal dreje.
Du må gerne røre ham, det kan være en fordel for at berolige ham når han skal stå stille.
Sørg for at kom i god tid, også så du har mulighed for at se nogle mønstringer inden du selv skal til. Driv ham ALTID frem bagfra, og gå ved hans skulder, det ser ikke pænt ud når man trækker i hesten, og den viser sig ej heller så godt så
sep 2007
Tror jeg smutter ind og køber en lædergrime til ham imorgen så
Hvad med tov? Skal det også være læder?
Pisken har jeg også altid med herhjemme, da han så reagerer meget bedre på mit kropssprog
Er der egentlig en max længde på den, eller er en alm dressurpisk fin?
aug 2006
Følger: 114 Følgere: 141 Heste: 7 Emner: 13 Svar: 129
sep 2007
Jeg køber nok en lædergrime imorgen, og ser om der er et matchende lædertov
Hjælp til show :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside