{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Orm {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Har i før oplevet heste med hjerte/lunge-orm? Jeg ved at mennesker og hunde kan få det, men ude hos os er der opstået tvivl om det hos hesten.
Hvis de kan have det, ved i så hvad behandlingen er?

Når en hest har orm, er det så okay stadig at ride på den? Så længe den ikke hoster?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Orm
  • #1   9. okt 2012 spørg dyrlægen.!

• #2   9. okt 2012 Der er kontaktet dyrlæge og venter på han kommer ud på besøg, men jeg ville i mellemtiden høre andre folks meninger omkring hjerte/lunge-orm.

• #4   9. okt 2012 Det der er med min er at han på folden står en smule og hoster en tør hosten. Han står i løsdrift og får hø/wrap der er allergi venligt - han har dog ikke allergi.
    Når jeg henter ham hoster han lidt oftere og nu har jeg oplevede flere gange han bare står og hoster i stalden. For et par dage siden stod hani halvanden time uafbrudt og hostede en tør hosten der lød sær og indimellem kunne man høre ham hive efter vejret. (Der blev ringet til dyrlæge der)

Efter en lang samtale hvor jeg fortalte han hostede mærkeligt og at han havde tabt sog meget, især på det sidste sagde hun at det lød til at han havde orm og det var orm som han hostede op og sank ned igen.
    Men det jo så orm i luftvejene...?
    Foruden det tog vi hans temperatur som var meget normal.

• #5   9. okt 2012 Under ridningen hostede han lidti starten og så var det det. Men derinde støver det altså meget, men der hostede han ikke...

• #7   9. okt 2012 Æsler kan være raske bærere af lungeorm, så mon ikke også heste kan få det..

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #8   9. okt 2012 Cawani du har ret i at det oftest er heste der går med æsler der får lungeorm, tror ikke det er så udbredt men få taget en udvidet gødningsprøve af din dyrlæge gerne over flere dage og af helt frisk gødning så får du det bedste billed.

• #9   9. okt 2012 Okay mange tak for hjælpen, snakker med dyrlægen om det smiley

Kommentér på:
Orm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce