Heste: Sygdomme og Skader

Heste: Sygdomme og Skader

Medlemmer: 3.090
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

ileo-sacral/korsledsskader ileo-sacral/korsledsskader

Jeg har en hest der har en skade i korsleddene ved krydset, den er blevet behandlet i ileo-sacral ligamenterne.

Jeg vil høre, om der er nogle der nogle der har noget erfaring med dette, og om der evt er noget man kan gøre?

Mvh Rikke

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ileo-sacral/korsledsskader
  • #2   8. okt 2012 Min hoppe har knogleforandringer i korsleddet smiley Så ved hvordan du har det.. Jeg skal til tjek med min om 2 uger og har det ikke hjulpet får hun en omgang mere og hjælper den ikke så bliver hun ikke ridehest igen smiley

• #3   8. okt 2012 Det kommer meget an på hvilken skade - har din dyrlæge ikke fortalt dig det?

En skide god idé er at få en osteopat ud som kan løsne muskulaturen i ryg mm. så det ikke napper i korsleddet. Derudover vil jeg sige ro i det omfang det er muligt (hesten skal gå på fold...) og giv gerne Arnica D6 hvis det er betændelse, som min har haft.

• #4   9. okt 2012 tjek lige hende her: http://www.hesteakupunktur.dk/
    jeg har selv rettede det på den hest jeg rider, og den var rengående bag efter, de skal dog have flere behandlinger., da musklerne også tit har forskubbet sig nogel mm. også kan det sagten falde tilbage igen. men pt er hun kun uren på 10 m volter.

• #5   9. okt 2012 Jeg har netop haft min hest på hestehospital (højgaard) pga. halthed venstre bag. udover en lille gaffebåndsskade, var der knogle forandringer i korsleddet, og degenerering af de transversale led (også omkring korsled).

Det lyder slemt, men hesten skal bare på sygefold i 14 dage, og har fået sprøjtet kortisol og traumeel ind i leddene. Om 14 dage skal vi påbegynde genoptræning.

Prognose: hesten vil højst sandsynligvis kunne fortsætte med det som den var igang med: dressur uddannelse iht den klassisk/akademiske ridekunst. Springhest bliver han ikke, hvilket ikke gør mig spor når det ikke er det vi gør i smiley

• #6   10. okt 2012 Jeg overvejer om back on track måske kunne hjælpe? Ingen erfaring fra det(ileo-sacrale skader) selv, men bare en ide, da BOT tit har en god effekt smiley

Kommentér på:
ileo-sacral/korsledsskader

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce