uacceptable ridning af shetlænder! {{forumTopicSubject}}
Hvornår er det ok at gribe ind?
åh gud, hvor ser jeg knald rødt..
Vi ved jo alle sammen godt, at shetlænder er en meget lille lille hest, og derfor ikke kan bære alverdens vægt, faktisk er der lavet undersøgelser der viser, at de "kun" kan bærer 35 kilo. men de kan til gengæld trække meget.
sagens kerne ligger i, at der er denne pige/dame som endda har taget dyrpasser uddannelse, der bare behandler sine heste som skidt - ufattelig når man tænker på det faktum at hun har taget den uddannelse suk.
når men, her de sidste mange gange, ser jeg hende komme trækkende med hendes nye hest, og hendes veninde en pige i 9 klasse (normal bygning) komme ridende på den alt for tykke shetlænder.
det første der sker, er at de uden videre sætter hestene i trav (hvofor dog varme musklerne op, med stille og roligt tempo....)
nånå fint nok, jeg sagde intet, dette forsætter mange mange dage, indtil jeg en dag, er der, mens de pludselig ser de nogen af deres ældre venner, som virkelig passer på beskrivelsen "bonde mand",som er en fin måde at sige på "letter kraftige" de her bondemænd tager så shetlænderen og rider på den:o) og man kan bare se det stakkels dyr,er ved at gå neden om og hjem...
der nåede jeg så grænsen, og sagede "hey, det der er altså synd, shetlænderen er beregnet til mindre børn, de kan bærer max 35 kilo"
de sagde intet kiggede bare sært på mig, og red videre. pigen som havde taget dyrpasser uddannelsen, kiggede også bare på mig.
og så forsatte de, da ellers, hvad de nu var i gang med.
aug 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 83
dec 2011
Følger: 28 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 143 Svar: 1.816
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 278 Svar: 1.739
ARGH hvor er jeg gal! hun er for DUM! BANDER LIGE INDE I MIG SELV!!!!!!!!!!!! *************
Jeg får så afvide idag, at hendes shetlænder er død. sikke en spild.. hold nu kæft hvor skulle hun ikke have heste! hvor er det surt at jeg intet kan gøre!:'(
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 278 Svar: 1.739
uacceptable ridning af shetlænder!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside