{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Hmm.. Hvad kan man eventuelt gøre? {{forumTopicSubject}}

Jah.. Jeg ser det ikke som et problem, men jeg kan ikke få min pony til at stoppe, når jeg stopper uden at skulle tage i træktovet..

Jeg har haft hende i over 2 år, og hun følger mig næsten overalt, ikke lige vand.. Men alt andet?.. Hun stopper bare ikke op når jeg også gør, Jeg har prøvet lidt af hvert evt;
Har jeg gået, stoppet, og hvis hun ikke stoppe samtidig med mig, så bakker jeg hende lidt.. Hurtigt smiley
Så har jeg prøvet at gå en hel dag med godbider, og hver gang hun stoppede samtidig med mig, så guf og ros.. Men hun gør det sq bare ikke!..
Hun er ærlig talt en meget selvstændig hest, og gør meget som hun selv vil, men jeg har gået tur med hende hvor jeg ikke har haft fat i hende, Inde i en skov.. Hun gik lidt foran mig, men ikke langt væk smiley Men.. Hun stopper godt nok op lidt efter jeg stopper, men det er kun når hun har skulderen ved siden af mig.. Det er ikke fordi det yderligere irritere mig, er bare nysgerrig?..
Hvad er det? smiley Jeg er fuldstændig ligeglad om det er mangel på respekt, for jeg respektere hende, og hun respektere mig.. Til et hvis punkt smiley Jeg har ikke rigtig lydt til at have en forhold som er bygget på respekt smiley

-Håber i måske har nogle idéer ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm.. Hvad kan man eventuelt gøre?
  • #1   26. sep 2012
    Er det viiiiiildt vigtigt at hesten kan det?

Måske du skulle koble et signal på som " prr " som så stadig virker selvom du ikke har fat i tovet?

• #3   26. sep 2012 Krikken;
    Næææh.. Det undre mig bare, for jeg har trukket med et hav af heste hvor man skulle bakke den 1 gang.. Og så stoppede den ved din side derefter?.. Men jeg ser det ikke nødvændigt, kun ved store heste.. altså rigtig store heste smiley

Anja;
    Det er også det hun gør smiley Men jo, jeg kan også sige ''prr''.. Men jeg skal virkelig ligge det i et bestemt toneleje, eller også reagere hun slet ikke. Men var bare nysgerrig smiley

• #4   26. sep 2012
    Hos nogle heste er det bare en indlært vane - især det at følge mennesker rundt, det er indlært og bare noget de gør, det der er ikke noget "stort" i det :o).
    Så længe hesten kan stoppe, så ville jeg ikke bekymre mig.

• #5   26. sep 2012 Krikken;
    Nejnej.. Jeg bekymre mig bare ikke.. Det er blot et lidt langt spørgsmål smiley

Var bare nysgerrig, men jojo.. Hun stopper selvfølgelig når jeg beder hende om det, det er vel også det vigtigste, Hehe smiley

• #6   26. sep 2012 Egentlig gør den ko det "rigtige", du beder den om at gå og den fortsætter til du giver den et signal om at skulle stoppe, sådan bør en hest jo gøre.. Man kan så indlære at ens eget stop er et signal, men den bør ikke gøre det af sig selv

• #7   26. sep 2012 Nu ville jeg mene at det er temmelig vigtigt at hesten stopper præcis når du siger det til den og at den ikke går længere (selv få skridt)
    Hesten skal lytte og være opmærksom på dig hele tiden, det er et stort dyr og det man skal respektere og erkende

At din hest går nogle skridt før den stopper, er fordi den har fundet ud af at den ikke behøver stoppe før. Du ikke har vist hende hvor og hvornår hun skal stoppe og så må hun jo selv finde ud af det.
    Det har ikke noget med respekt at gøre, men din hest har ikke fundet ud af, at når du signalerer stop, betyder det ikke stop når om fem minutter, men stop lige nu og her.

Hvad jeg ville gøre:
    giv et meget lille signal til at nu stopper du ("prr" eller læn dig lidt tilbage), så stopper du og hvis hun så ikke stopper så giver du et lille ryk i torvet så hun stopper. Hvis hun så er kommet foran dig, får du hende tilbage til der hvor du vil have hende.

Husk at det at være konsekvent ikke er ensbetydende med at man er ond smiley

• #8   27. sep 2012 prøv brug stemmen. sig hooooooooov eller rul med tungen ved ikke lige hvordan man kan skrive det.

• #9   27. sep 2012 Kombinér at du stopper + træk i tovet eller stick på bringen (alt efter hvad du er til)

Lav en konsekvens ved at hesten ikke stopper, f.eks. ryst med tovet eller lign..

HUSK at rose hende. Ros forstærker den ønskede adfærd (=stop når du stopper), og jo mere du roser hende for det rigtige hun gør, jo mere vil hun have lyst til at gøre det igen smiley

• #10   27. sep 2012 Tak for de mange besvarelser, det er jeg selvfølgelig glad for! smiley

Hmm Jah, Jeg bruger en masse ros, Jeg prøver det selvfølgelig! smiley

• #11   27. sep 2012 Det gjorde min også på et tidspunkt:-)
    Jeg fik hende til at lade være ved at altid gå foran hende, og når jeg så stoppede slog jeg armene ud til siden og stampede i jorden, og så stoppede hun, og blev ved min side istedet for at gå videre;-)

Kommentér på:
Hmm.. Hvad kan man eventuelt gøre?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce