{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Ryg muskler {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...
jeg rider min hoppe på 5 år, tilredet her til sommer, hun går rimelig stabilt til bidet efter hånden, men efter hun var ifol (går nu med føl) er alle hendes ryg muskler forsvundet.. hvor lang tid tager sådan noget før man kan se forandring, altså a musklerne blir opbygget... rider hende ca. to gang i ugen... føllet blir taget fra om en måned... mvh mette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryg muskler
  • #1   31. aug 2012 vil tro det kommer ligeså stille når føllet bliver taget fra smiley

• #2   31. aug 2012 tror det samme som linnea men rid hende dyb og lang så du får ryggen op på hende så kommer det stille og roligt men nok ikke med kun 2 gange om ugen smiley

• #3   1. sep 2012 okay. jamen det kan godt ske det gør det..
    Det er jo som man tager det om det er nok med to gang i ugen... det tager jo bar lidt længere tid.. og familie livet ska jo os passes! smiley

• #4   2. sep 2012 ja selvfølgelig skal familie livet passes smiley

• #5   3. sep 2012 Enig med Nathasja Lee. Jeg vil tilføje, at hvis hun er helt muskelfattig, som jeg godt kunne forestille mig hun var efter at have gået med føl, ville jeg vælge, at lave longearbejde med hende de første par uger, med løse indspændinger, så hun selv kan finde sin balance og søge dybt. Ydermere vil jeg give hende, npr føllet er taget fra, enten holde hende på Breeder foderet eller skifte til en Compete blanding, så hun får noget ekstra til hurtigere og mere effektivt at sætte muskler.
    Jeg har selv en unghest, jeg har tilredet her i sommer, og han får to håndfulde Equsana Compete efter træning hver gang, og han ser bare godt ud nu smiley

• #6   3. sep 2012 osse enig med resten som jannike borg skrev smiley

• #7   3. sep 2012 jah men nu vil jeg sig a det er jo egentlig ikk helt det mit spørgsmål går på.... ikk hvordan jeg ska ride eller foder hende, for det har jeg fint fat i og er helt enige i det i skriver, men hvor længe ska man beregne a det tager før man virkelig ser forskel...

• #8   3. sep 2012 det er forskelligt fra hest til hest vil jeg tro. smiley
    men når du rider hende omkring 2 dage om ugen går der nok længer tid før hun får alle sin muskler igen!
    altså hvis jeg skal sige det vil jeg gætte på 4-5 månder måske mer da det kan tage lang tid for en hest at få sine muskler igen efter at have været med føl. ret mig hvis det forker men det er nok mit gæt smiley

• #9   3. sep 2012 Som Linnea siger, er det meget forskelligt fra hest til hest.. Det jeg ville pointere, var at jo mere du strukturerer din træning, jo mere effektiv vil din træning være. Hvis du virkelig gerne vil se en forskel, vil jeg netop anbefale dig, at gøre følgende ting, jeg skrev før. Med arbejde kun 2 gange om ugen, er det højest sansynligt, at der vil gå lang tid... Specielt, hvis du ikke laver noget jordarbejde ved siden af, og det kunne enhver hoppe, der har gået med føl have virkelig godt af, så de finder ud af at bære sig selv igen på den rigtige måde, før de også skal til at bære rundt på rytter smiley

Kommentér på:
Ryg muskler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce