{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Trailer- Lastbil {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg står med min hest Camino som ikke kan gå i trailer, det er ikke fordi han ikke gider men han tør ikke.
Han har kunne gå i trailer før og da jeg købte ham for tre år siden kunne han godt gå op.
Nu til mit spørgsmål:
Jeg flytter fra Nykøbing sjælland (nord) til Nykøbing Falster (Syd) og jeg skal jo have min lille hest med, mit bedste bud er at han skal læsses i en lastbil da jeg har hørt alle heste kan gå i lastbil også selvom de ikke vil i trailer.

Har nogle af jer med de bange heste gode erfaringer med at læsse jeres hest i en lastbil selvom de ikke ville i trailer?

Håber i forstår det og kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer- Lastbil
  • #2   27. aug 2012 Det gør mig lettet !
    Tak for svar - Håber Mino har ligeså let ved det smiley

• #4   28. aug 2012 Det er meget forskelligt fra hest til hest.
    Har aldrig selv prøvet at læsse mine egne i lastbil.
    Men har oplevet en kæmpe oldenborg, der ikke ville i trailer. Hun blev så hentet af lastbil, men der var ingen forskel.
    Hun nægtede også der. Men kom dog til sidst op efter et langt stykke tid.

Så det må jo komme an på en prøve og se hvad der fungere bedst for din hest.

• #5   28. aug 2012 De nyere 2 hestes lastbiler til lille kørekort, har jeg endnu ikke oplevet en hest der ikke vil læsses.
    Selv min problem hest, som er en gammel pony, var hunde ræd for køretøjer grundet at han har været indblandet i en bilulykke med forrige ejer. Han går lige op, hver gang. Han gjorde så store fremskridt at vi endda, efter et par køreture i denne, kunne begynde at læsse ham i alm trailer.
    Du skal bare sørge for at det er en god åben hestebil, højt til loftet, med lille rampe og godt med lys.
    Så burde du ikke få nogen problemer

• #7   29. aug 2012 Min var også rigtig bange for at gå i trailer men hun kom op i lastbil og vi øvede med trailer så tit vi kunne smiley og nu er den ligeglad med det smiley men en lastbil er en rigtig god ide smiley Bare husk og øv med hestetrailer også :))

• #8   29. aug 2012 Jeg træner trailer med ham hvergang jeg har muligheden.

Tak for svar smiley

• #9   29. aug 2012 Lastbilen er langt mindre klaustrofobisk og rare at stå i, under kørsel. Heste er næsten altid langt mere villige til at gå op i sådan en, end en hestetrailer.

Kommentér på:
Trailer- Lastbil

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce