{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Hvad bruger i jeres haflinger(e) til? 2012 {{forumTopicSubject}}

Hej haflinger folk! - jeg tænkte det kunne være sjovt at undersøge hvad i bruger jeres haflinger(e) til? - sidste gruppe emne om dette er oprettet i 2009, så måske det kunne være lidt skægt, at høre, om folks mål er blevet nået - eller bare hvad i til dagligt laver med jeres eksemplar(e) af denne skønne, alsidige race!

Jeg selv skrev i 2009, at min hoppe, som på det tidspunkt, var under tilridning, skulle bruges til distance - og siden avl.
Idag går hun med føl ved siden - og er den bedste man kan have med på en skovtur - officielt har vi ikke fået startet distance men, tager dog normalt gerne på langture - ellers laver vi meget jordarbejde, tricks og kropssprog som vi begge nyder meget - og det er Currin altså en ørn til smiley
I fremtiden skal hun ha' lov til, at være mor - vi er begyndt på genoptræningen efter folingen, men det går meget stille - regner med til vinter, når følle er vendt fra, at kunne begynde og komme nogle ture i skoven igen - og så burde vi være i topform til hygge næste sommer smiley Selvfølgelig kan hun også bruges til dressur, men det er slet ikke der min interesse ligger. Spring gider jeg slet ikke- undtagen engang i mellem i naturen smiley

Hvad med jer? - også gerne ''nye'' haflinger folk, som ikke var med i 2009 oplægget smiley
jeg venter spændt! smiley

mvh. Liva

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad bruger i jeres haflinger(e) til? 2012
  • #2   26. aug 2012 Er igang med tilridning af min haffer. Hun har desværre en mislyd på hjertet så ved ikke hvad der kommer til at ske i fremtiden. Måske hun kun kan blive skovturs hest. Men ellers er planen allround med dressur og spring og ture. Måske prøve at øve kørsel fra jorden.

• #4   26. aug 2012 Jeg træner mest dressur, men kunne godt tænke mig at lære Felix nogle tricks:D Jeg er begyndt på og lære ham og smile og det er ham faktisk rigtig god til ;-D!

• #5   26. aug 2012 Jeg ville have haft brugt min til dressur og hygge, men har måtte indse at hun bare ikke gider sandkassen... så jeg rider ture på hende, hygger og en sjælden gang imellem rider vi lidt mere seriøst på banen! Vil også rigtig gerne have et føl efter hende, men med hendes 11 år er det ved at være for sent

• #6   26. aug 2012 Jeg har sat mig et stort mål jeg håber og satser på jeg kan opnå. Jeg har lige opstartet mit eget lille haflinger stutteri. Så jeg har en hingst, jeg gerne vil ud og ha vidst lidt frem igen. 2 hopper der skal bruges i avlen, den ene skal også bruges til let dressur. Og så har vi et hingsteføl som vi ser hvad fremtiden bringer med..

Jeg har været med som tilskuer til DM og kåring denne weekend og set en masse skønne heste, og har fået endnu mere blod på tanden.

• #7   27. aug 2012 Jeg er i gang med tilridning af min på 3 år.
    Mit mål er at være med til haflinger UDM i både dressur og spring næste år.
    Det er meningen/forhåbningen, at han med tiden skal blive total allround hest - jagt, tur, dressur, spring, kørsel, jordtræning, ja, han skal kunne lidt af hvert, men har ingen tidgrænse for andre mål end UDM smiley
    Men tilkørsel skulle da også gerne ske i hans unge år.

• #8   27. aug 2012 jeg bruger hovedsaligt mine haflinger til hygge, altså strigling osv.
    jeg rider ikke så meget da jeg faldt af min ny tilredet hoppe for et års tid siden og brækkede ryggen. siden da har det været svært at komme igang igen. derudover bruger vi også vores haflinger til avl, men lige nu har vi sat avlen lidt på standby da vi ikke rigtig kan få solgt nogle af vores haflinger.

• #9   27. aug 2012 bruger min til spring på konkurrance plan dog er han ikke lige helt i træning efter ferie og så har vi haft et styrt for en lille måned siden. dressur på rimeligt højt plan, galoppiuetter og næsten alle pony øvelser og så vi påbegyndt piaff, så vi er i intens trening smiley

• #10   27. aug 2012 Min går LA1-3 dressur på distrikts niveau og LA4 til mindre stævner. Derudover rider vi en masse tur og træner lidt tricks. Vi har lige deltaget i Haflinger DM dressur for seniorer og vi har været i Østrig til europa mesterskaberne for haflinger hvor vi deltog i dressur smiley

• #12   29. aug 2012 Vores går dressur spring samt lang ture kan rides i reb grime og helt uden smiley
    Vi træner udfra horseman ship . skal igang med distance også

• #13   10. jan 2013 vi har 2 den på 8 år den har min datter på 14 selv redet til med underviser hjælp og rider LB 1 og 2 hun er lidt nervøs, da vi gerne vil have hende for vogn. den anden er 6 år og her har vi begge to tilredet hende, hun går også LB 1og 2 vi rider meget på tur, springer lidt for sjov, vi har fået føl på den ældste og vil gerne have på den 6 årige så, hun skal i fol her til foråret. de er begge kåret.

• #14   10. jan 2013 Skal vi ikke have lavet sådan en tråd her for i år? :D¨
    Med opsamling fra 2012 og mål for 2013? smiley

• #15   13. jan 2013 Jo det kunne være hyggeligt og jeg vil gerne vide hvor mange haflinger vi har her på lolland og falster og syd sjælland for så kan vi måske lave et haflinger stævner vores planer er Liane skal op og gå c-stævner til efteråret og have føl i 2014

Kommentér på:
Hvad bruger i jeres haflinger(e) til? 2012

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce