{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Stive bagben {{forumTopicSubject}}

Når jeg rider min hoppe og ser videoer af hende, har hun fået nogle rigtig stive bagben efterhånden. Hun træder godt ind under sig, men der er bare ikke nogle særlig stor knæ aktion. Vi har styr på sadel, der ligger som den skal. Vi ville ringe til massøren da hun har været meget spændt i bagparten, men har ikke kunne få fat på ham da han ligger med brækket håndled.
Så jeg ville nu høre hvad i har af forslag/evt. øvelser, til at smidiggøre de her bagben, som jeg kan lave evt. med hjælper? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stive bagben
  • #1   15. aug 2012 min var også rigtig stivbenet og hun får mickro strøm og nu går hun meget bedre og har ikke ondt kan prøve og høre min veninde som behandler med mickro strøm om hun kan hjælpe dig og din hest

kan du evt. skrive hvor gammel hun er og hvad du rider og hvor hårdt du rider osv så kan jeg lige snakke med hende

massage er også rigtig godt MEN det virker kun meget kort tid før smerterne kommer tilbage

• #2   15. aug 2012 Jeg mener ikke at hun har smerter når hun bliver redet.
    Hun har lige stået stille i ca 10 dage på sommerfold, så idag er første gang efter de dage at han skal rides i trav. Hun gik på smertestillende og antibiotiker pga et hævet sår på bagbenet, men det er nu ikke grunden til at hun er stiv.
    Før skaden, blev hun skridtet varm og af i 15 min. Hun kan ikke galopere ordentligt og stabilt endnu, så hvis vi galopere er det maks i ca 6-7 min. efter mindst en halv time trav.
    Hun er 6 år og er samlet (inkl. tideligere ejer) blevet redet seriøst i ca 9-10 måneder (har selv haft hende siden September).

• #3   15. aug 2012 tidligere* stavefejl er gratis smiley

• #4   15. aug 2012 Okay jeg kan lige prøve og snakke med hende hvis det er

• #5   15. aug 2012 Det må du gerne smiley

• #7   16. aug 2012 hmm jeg har læst en artikel omkring spat, dette kan vise sig ved stive baglemmer, og spændt bagpart og lænd, min gamle dressurhest led af de symptomer, men var fint gående når han blev varmet rigtigt op, han var aldrig i røngten så om han har spat aner jeg ikke, dette var ikke grunden til han i dag ikke er dressurhest, men en seneskade på den dybe bøjesene.

opvarmningen gik ud på skridt for hånd i ca. 15 min. deribland tilbagetrædninger, mange af dem og gerne 20 til 30 meter af gangen i frisk tempo, volter og slange buer, derefter piaff for hånd til glideleddene i haserne var varmet godt op og han kunne lukke ordentlig i dem, det var selvfølgelig ikke nonstop piaff i 5 min men bitte små intervaller hvor han skulle tage 3-6 hurtige trin og derefter skridte frem, hele tiden frisk tempo så pulsen var oppe både hos rytter og hest, derefter kunne jeg sætte mig op og varme op som normalt, så der gik altså en halv time til 45 min fra han kom fra stalden til han var rigtig varm til at træne øvelser på

• #8   16. aug 2012 Du kan skrive en besked til hende på facebook hun hedder Ann-jeanita Hansen

• #9   18. aug 2012 Tove Due er en super god kiropraktor, hun er en smule dyr.. Men det virker, og hun er meget fokuseret på at give dig noget du kan arbejde videre med, evt øvelser og sådan smiley

• #10   18. aug 2012 Camilla
    Vil gie dig ret i Tove er rigtig dygtig men jeg syntes at 900 kr er rigtig mange penge hvis man kan bruge feks mickro strøm som er meget billigere pr. Behandling

• #11   18. aug 2012 Jeg har kigget nærmere på Rikke Schultz istedet, men kan ikke finde hendes priser? smiley

• #12   18. aug 2012 Har du skrevet til Ann-Jeanita ?

• #13   19. aug 2012 Nej ikke endnu.

• #14   20. sep 2012 Prøv kraniosakral terapi

Kommentér på:
Stive bagben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce