{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Min plage bliver somme tider sæt på som en bølle. Fair? {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder dagligt med min plage, de plager der er på stutteriet bliver ikke arbejdet ret meget med. I går sagde ejeren at min hest opfører sig som en tosse på folden når de kører med traktorer ved siden af for at høste. (Deres plager gik på en fold i vinterhalvåret hvor der tit kørte traktorer forbi jævnligt mens min hest nærmest ikke har set en traktor køre) Og han skaber problemer fordi han gailer de andre op til at opføre sig på samme måde. Han løb rundt og var ikke til at komme i kontakt med. Hun ville gerne have at jeg kom og så hvordan han opførte sig. Jeg spurgte hende så om hun ikke troede at min tilstædeværelse ville gøre ham rolig sådan at han ikke opførte sig sådan når jeg kom. Nej sagde hun. Det tror jeg bestemt ikke endrer noget. Hun ringte mig da de var begyndt at køre på marken og jeg kørte der op. Min hest stod og spiste græs et stykke væk fra hegnet der går op ved marken de høster på. Jeg havde taget nogle æblestykker og rugbrød med da jeg så situationen som en god mulighed for at træne. Jeg fik han til at følge mig næsten ned til hegnet men så måtte godbidderne frem da han begyndte at blive urolig. Efter et par stykker stod min hest klods op af hegnet, spiste godbidder og kikket på traktorene der kørte forbi. Da godbidderne var væk sadde jeg mig ned udenfor folden i nærheden af traktorene og min hest stod ved hegnet stille og rolig og græsset. Jeg så ingen hest der tonset rundt og opførte sig tosset. Og det er ikke første gang de mener han er årsagen til problemer...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min plage bliver somme tider sæt på som en bølle. Fair?
  • #1   15. aug 2012 Det lyder til du har en ganske fornuftig indstilling til det med at træne plage og vænne dem til livets "farlige" ting, så godt du kom derop og fik vist ham traktorere ikke er hestespisende monstre =)
    Tror bare du skal hoppe op og falde ned på stedets ejeres kommentarere, de ved øjensynligt ikke bedre åbenbart....

• #2   15. aug 2012 Nej syntes også det du siger lyder som en fornuftig måde at træne på, er enig i Jeanette H's kommentar. smiley

• #3   15. aug 2012 Hvad du gør med den er det helt rigtige, og det at de kalder ham en bølle, det skal plage helst være når de går på fold sammen, de skal lege og løbe...

• #4   15. aug 2012 Det du gør lyder helt rigtigt, men helt ærligt det er dyr, må de ikke have lov til at være heste og løbe rundt, det kunne jo være at de bare løber og leger og bliver gejlet op af traktoren. Plage må godt være "bøller" de er jo små børn. Hvor mange børnehavebørn sidder stille INGEN.
    Panden op, godt gået :o)

• #5   15. aug 2012 Ja, men det er bare så træls at han altid bliver stillet i et dårligere lys end de andre.:-( Han er ikke samme race men de har aldrig virket for fin på den tidligere men nu begynder jeg næsten at føle de hele tiden skal gøre sine heste bedre end min. De er nogle hyggelige mennesker men mærker jeg bliver såret og irriteret når han altid skal blive omtalt som den "vanskelige". Tænker tit på hvordan deres plager ville have reagert hvis de skulle blive trænet som min. De ville ikke have reagert et spor anerledes, højst sansynlig værre da de ikke bliver arbejdet med. Føler næsten de gør grin af alt arbejde jeg lægger i han når de kommer med sådane ting.

• #6   15. aug 2012 Skal du ikke lade dig gå på af... sådan er nogen mennesker bare, de vil gerne gøre deres egne bedre og andres dårligere... Men hvis det er noget som begynder at gå dig for meget på, så bør du måske overveje at flytte ham... Det skal altid være en fornøjelse at komme ud til hesten, du skal ikke lade det komme til det punkt hvor du ikke har lyst til at komme ud til ham pga. hvad de siger om ham...

• #7   15. aug 2012 Nej men det sker nok ikke. Hvis jeg synes det bliver for ille med tiden tager jeg bare der op når de ikke er i stalden. De har faste rutiner på alt så det er intet problem at undgå dem hvis det skulle blive værre. Min plage er bedst i hovedet hvis han får bruge sig og lære ting. Han bliver svær at arbejde med hvis han får stå nogle dage. Hun sagde så til mig at det var fordi han skulle få noget mere at tænke på så jeg burde begynde at vænne han til hovedtøj! Han er ikke engang to år endnu. Selvfølgelig skal han ikke vænnes til de ting endnu (håber jeg ikke støder nogen men pers synes jeg det er fortidlig) Jeg har tænkt at vænne han så småt til det næste sommer ikke før. Men fordi jeg ikke ville lade hende få vide at jeg synes de er alt for tidlig på den med deres egne heste så sagde jeg ja måske. Vi er meget forskællige ang hestenes opdragelse og træning men har samme syn på selve heste holdet.

• #8   15. aug 2012 jeg syns os du gør det hel rigtige.... tror jeg ville overveje a se om jeg kunne finde et andet sted a have min hest smiley

Kommentér på:
Min plage bliver somme tider sæt på som en bølle. Fair?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce