{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

forslag til foderplan {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
så er jeg blevet den lykkelige ejer af en dejlig dv dreng som kommer hjem d 15/9, og søger lidt forslag til en foderplan
lidt info: dv ca 550-600 kg, 164 stg, 14 år kommer til at være i let arbejde og nem at holde huld på (lidt til den tykke side)
alle ideér er velkommen da det er til inspiration

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forslag til foderplan
  • #1   10. aug 2012 Min hoppe som også ligger til den tynde side ( specielt om vinteren) Har jeg givet ca 2 kg poppet byg dagligt med foderet. Det er godt hvis de skal tage på, og holde vægten .. Og Olie i foderet..

• #2   10. aug 2012 ( min hoppe vejer også et sted mellem 5-600 kg)

• #3   10. aug 2012 Ej undskyld, skulle vist bare gå i seng! Ser du skrev til den tykke side.. Så er jeg ikk til meget hjælp.. Sorry...:-S

• #4   10. aug 2012 det er helt iorden som sagt er alt velkommen da jeg søger inspiration:)

• #5   11. aug 2012 Altså en god gang müssli er ikke dårlig, med evt. korn til ved siden af. Jeg kan lige prøve at finde ud af hvad det mærke foder jeg bruger hedder til i morgen. Jeg har nemlig et katalog som viser hvilken foder der passer bedst til hesten. smiley Skriver lige i morgen tidlig!

• #6   11. aug 2012 Jeg bruger st.hippolyt og syntes det er et kanon godt foder, jeg har prøvet både havens, brogaarden, pavo, muhldoffer osv osv. Og er nu vendt tilbage til hippolyt da jeg syntes det er det bedste, men os forskelligt fra hest til hest.. Men den foder plan jeg fik lavet til min 3års på 168 i let ridning hedder: 800g Natur musli og 500g Nutri star op dagen.. Natur muslien skal de ha 100g pr 100kg hest når den ikke laver noget, og 150g pr 100kg hest ved let arbejde og 200g pr 100kg hest ved hårdt arbejde.. Nutri star´en er et muskelopbyggende foder og det gir god enrigi uden de blir varme, det blir normalt brugt til western heste smiley Min kører super godt på det, og så får han mellem 8-10kg wrap om dagen, men det er fordi han er svær at holde hul på smiley

• #7   11. aug 2012 min hyp var også nem at holde huld på, bare han så fodret røg der nogle ekstra kilo på.
    han fik wrap/hø og en vitamin blanding. det klarede han sig fint på.

• #8   11. aug 2012 Og selvfølgelig en go kvalitetshø/ wrap. ca. 7 kg om dagen plus det halm hun hyggespiser i boksen.. ( ligenu er de på græs, så får ikke foder..)

• #9   11. aug 2012 Grovfoder..... Og så Equsana Perform Vit.... Billigt, sundt for hesten og lille mængde pr dag, der dækker korrekt ind.. Det bedste produkt jeg har brugt til dags dato!
    Før hed det bare Travo Performance... Det er lavet med hensyntagen til den danske jord, der er fattig på selen, jod osv... Organiske mineraler, som sikrer let optagelige næringsstoffer og er tilsat tørgær, der er super godt for tarmene og hovene =)

• #10   11. aug 2012 Equifirst..

Classic basic omega 3.
    200-300 gram pr 100 kg hest om dagen ved let arbejde..

Min Oldenborger på 600 kg får 1200 gram classic basic omega 3 om dagen når hun er inde på stald. plus Linamix ca 50 gram pr. 100 kg hest om dagen.. Når hun så har lavet noget hårdt får hun 300 gram classic mash herbs som belønning og hygge.. Hun har en suuper lækker pels og har aldrig haft problemer med fordøjelsen.

• #11   11. aug 2012 Og selvfølgelig en go kvalitetshø/ wrap. ca. 7 kg om dagen plus det halm hun hyggespiser i boksen.. ( ligenu er de på græs, så får ikke foder..)

• #12   11. aug 2012 Det stine skriver er også det mærke jeg helt klart vil anbefale

• #13   11. aug 2012 Min aber går på egusana rocky dskulle være godt til bådde tynde og tykke sider smiley

Kommentér på:
forslag til foderplan

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce