"Little Dolly" Anna-Sophie & Gry Fotoshoot {{forumTopicSubject}}
Godaften natteravne
Jeg har lidt mange jern i ilden lige pt., både flere shoots som skal redigeres og komponeres, og andre ting. Men nu har jeg da fået ét færdigt, og det er dette lille hyggelige shoot, jeg havde med min veninde Gry (I husker hende måske fra mit shoot i vinters; "Boy", ellers kan I se det her: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.310422645711026.75994.310296095723681&type=3 ). Som det nok tydeligt vil fremgå, så er dette shoot i en helt anden dur end det forrige. Temaet er mere feminint, karakteren er mere skrøbelig og poseringerne er mere bløde i det.
Vores hovedidé gik i retningen af "Alice i Eventyrland", hvor vi prøvede at formidle den karakter med den naive, barnlige og uskyldige lille pige, der forvilder sig ud i den store verden, eller en slags drømmeverden og ender i nogle lidt skumle afkroge af samme.
Desværre nåede vi ikke særlig meget, og måtte afbryde shootet, hvilket er derfor at billederne ike er så varierede eller der er så mange af dem. Men jeg håber på at Gry og jeg snart kan få fortsat hvor vi slap, og skaffe flere billeder til albummet og udbrede shootet yderligere, så der kommer lidt mere variation. Og til den tid skal jeg nok opdatere
- Men ind til da, håber jeg at I vil tage godt imod denne lille forsmag på vores fortolkning af Alice i Eventyrland
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.339794259440531.83337.310296095723681&type=3
Ps.
Der blev også lige skudt lidt billeder af mig. De kan ses her:
http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/381299-little_dolly_fotoshoot?status=1
Pps.
Mht. redigeringen, så er det meningen at tonerne/skyggerne skal være så matte. Idéen var at skabe et slags drømme-scenarie og forstærke de feminine, skrøbelige, gammeldages og bløde træk i billederne.
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.097
Hvor pokker finder du sådan nogle gode lokationer?
jan 2008
Følger: 99 Følgere: 203 Heste: 4 Emner: 433 Svar: 2.550
- Dem finder jeg såmænd omkring min bopæl; Svebølle i Nordvestsjælland. Denne lokation er ude i en ur-lignende skov, hvor der ligger en eng med denne meget gamle lade-ruin. Men vi har en masse her i Kalundborg-området, og noget af det skulle man måske ikke sådan lige med det samme tro kunne gøre sig som lokation, men hvis man bare tænker kreativt nok, så kan man næsten bruge hvilken som helst lokation ;b
okt 2008
okt 2008
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 641
jan 2008
- Ja, det kan du tro der er! Og tja, det er da privat eje, men det meste af det er åben for offentligheden. Og ellers så plejer jeg bare at spørge ejeren om lov, og jeg har faktisk altid, ind til videre, fået lov, så det er jo fedt
Men vi har faktisk en masse forskellige ting, her i Svebølle, Kalundborg og omegn. Bl.a..
- Skove (både fyrskov, bøgeskov, "ur-skov" osv.)
- Enge/marker
- Søer (Tissø og Skarresø, som de større, og så er der en masse mindre damme osv., bl.a. ved gamle grusgrave etc.)
- Strande (Vesterlyng med stort lyngområde, Gisseløre som er mere stenet, hele Kalundborg Fjor, hvor der nogle steder også er store skrænter)
- Grusgrave og Industriområder (i alle forskellige afskygninger. Både gamle nedlagte, nye i brug, asfalt-fabrikker og savværker og opbevarings-områder. Alle super fede til fashionshoots!)
- "Storbyen" (Kalundborg primær, hvilket jo egentlig er lille, men dog stadig stor nok), både gammel bydel fra rudder-kongens tid, med middelalderhuse, Vor Frue Kirke osv., og nyere., og mindre privinsbyer, nogle ret øde og andre lidt mere "civiliserede".
- Skole
- Skaterpark (Kalundborg)
- Sportspladser (fodboldbaner, tennisbaner atletik-plads)
- Parker (de er dog kun meget små, og ikke nær så flotte som de er andre steder)
- Havn (Kalundborg og Havnsø)
- Togstation (da Kalundborg har en toglinje til Kbh., som går gennem Svebølle bl.a.)
- Golfbane uden for Kalundborg
Og så er der lige nogle mere ekstraordinære steder, som jeg selv er ret glade for
- Forladt benzintank uden for Viskinge (min ynglingslokation!)
- Forladt lade-ruin i Frederiksbergskoven (denne)
- Forladt tilgroet hus i Viskinge
- Forladt lagerbygning og Jysk-forretning i Kalundborg
- Savværk i Svebølle (der med lethed kunne ligne noget fra Amazonas)
- Ranch ved en grusgrav, med en stor fold, der kunne ligne noget tropisk.
- Sted omme bag Svebølle der kunne ligne Schweiz/Østrig/Tyskland lidt.
Det er lige de steder jeg sådan først kommer i tanke om. Så der er en masse fede steder her i Kalundborg-området, og jeg har en masse shoots, som jeg skal have lavet, så jeg kan få brugt dem alle sammen (har ídéer til hvert sted, faktisk)
okt 2008
Må gå på opdagelse i Holbæk en dag, og se om jeg kan finde noget lige så interessant! Der er noget spændende over forfald faktisk, det kan jeg også se på de lokationer du skriver ned her
jan 2008
- Men gør det da! Nu har jeg ikke været så mange steder i holbæk, men jeg ved da i hvert fald at der er mange flotte bygninger, som fx kan gøre sig godt på nogle billeder. Men det gælder jo bare om at holde øjne og kreativitet åben for nye indtryk og idéer
okt 2008
- Ja det bliver man nødt til Der er et rimelig faldefærdigt sted ikke langt fra, hvor jeg bor, der bliver kaldt spøgelseshuset. Måske man skulle bekæmpe sin overtro en gang, og gå derind
jan 2008
Men det jeg fx synes er rigtig fedt med sådan nogle steder, det er at prøve at forstærke disse rygter og fantasi-tanker man har om dette sted, og så lave noget surrealisme. Fx sætte en pige klædt i hvid og ser uskyldig ud, ind i et billede på en meget uhyggelig lokation, og så prøve at skabe en historie ud fra det. Det er bl.a. det vi har gjort. Eller prøve at lave noget mere overdrevet effektfuldt, fx noget spøgelsesværk
Så go for it!
okt 2008
jan 2008
jun 2007
Følger: 79 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 504
jan 2008
"Little Dolly" Anna-Sophie & Gry Fotoshoot
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside