{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Venskab - godt - ikke godt? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg tænkte på hvad der var bedst.

-at have et venskab med hesten som går op og ned, med perioder hvor man ikke har det så godt sammen og andre perioder hvor man har det RIGTIG godt.

-eller at venskabet fuldt ud er okay/Rigtig godt.?

Hvad synes i er bedst.?

Med min plag, som jeg har haft i 2 år, har vi haft perioder. men nu har vi det RIGTIG godt.
jeg synes selv at det er bedst med perioder, for så bliver paret stærkere for hver gang, man skal op igen, og have det godt med hinanden.

men kunne godt tænke mig at høre jeres menning. smiley

Knus Amalie..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venskab - godt - ikke godt?
  • #1   28. jul 2012 Jeg fortrækker også perioder, så længe at de perioder ikke er for tæt på hinanden smiley

• #2   28. jul 2012 det er altid svært med ungheste, men skal tænke på at heste bliver ikke født søde og velopdragne, og det ca imellem 8-10 år og lave en hest der er fuldstændig trænet ti lat håndtere mennesker.
    Jeg vil mene at du ikke skal tage det så tungt, og blive ved med at træne den til det du gerne vil

• #3   28. jul 2012 Fæhesten : hmm ja, det gør jeg også selvom at vi har perioder smiley jeg mente bare hvad der var bedst for venskabet. smiley

• #4   28. jul 2012 Synes det er de dårlige perioder, der gør at man bliver mere stolt af at være nået toppen. Nu tænker jeg ikke kun konkurrencer, men blot et sted man har trænet eller brugt kræfter på at nå til smiley selvom det da vil være rart hvis det kunne gå godt HELE tiden. Kender en pige der kom med et godt citat - You gotta fight your bad days, to deserve your best days smiley

• #5   28. jul 2012 Jeg har endu ikke oplevet noget dårligt med min pony så :b
    Men hvis aldrig der er lidt mostand fra hestens side så sker der jo aldrig noget.
    Hvis nu det går dårligt i en meget lang periode kan venskabet mellem hest og rytter blive eget svgt og det kan ende med at hesten bliver solgt så jeg hælder 100% mest til at det kan gå godt for det meste smiley

• #7   28. jul 2012 Må indrømme at jeg selv var skyld i de dårlige perioder vi havde..

Når man først indser det, ja så er der faktisk næsten kun gode tilbage..

Jo jo der skal være plads til, regn dage, vind dage osv, men det har kun været mig der har været skyld i det.. Hesten vil gerne samarbejde, man skal bare give den de forhold og de muligheder for at kunne dette..

• #9   29. jul 2012 altså de 2 første år jeg havde min hest var noget møg, så blev det langsomt bedre og idag 6½ år efter, der har vi det fantastisk sammen smiley
    jeg er sikker på at alle de dårlige perioder vi har haft, har været med til at knytte os helt tæt sammen
    det gælder ikke kun om at træne sin hest som man mener det skal gøres, men finde ud af hvilken træning hesten fungere bedst efter smiley så de dårlige perioder har som sådan ikke noget med hesten at gøre, men med at finde balancen mellem hest og rytter om det så er fra jorden eller ryggen

• #10   29. jul 2012 jeg har det ligesom de fleste af jer. De "dårlige" perioder giver mig mod på at rejse mig op igen.
    selvom jeg har de dårlige perioder så kommer min hest ALTID til mig og vrinsker ALTID, og jeg tager som regl ikke noget guf med til hende.
    tak for jeres svar. smiley nu har jeg indset at det ikke kun er mig og min hest der engang imellem glider lidt fra hinanden, og så rejser os op igen, og sejre smiley

-Når jeg engang imellem er "nede i de dårlige perioder" tænker jeg tit over, om mig og hesten passer sammen? - Tænker i også sådan nogen gange.? smiley

• #11   29. jul 2012 altså sådan tænkte jeg de 2 første år og satte hende tilsalg adskillige gange - men slettede altid annoncen med det samme igen :O)
    idag tror jeg ikke på at man ikke kan passe sammen med en hest (jo selvfølgelig er der noget med temperament, hvis hesten nemt kommer op at køre og rytteren er nervøs = dårlig kombi, eller en rytter der vil have fart over feltet og en hest der er helt kold i hovedet), men ellers så gælder det bare om at finde den træningsmetode hesten fungere bedst på smiley

selvfølgelig kan man ikke gøre det hvis man absolut vil springe og hesten ikke vil :O)

• #12   29. jul 2012 det har du ret i.
    Tak for svar, det er sådan noget jeg går og tænker over engang imellem smiley

• #13   30. jul 2012 - jeg synes personligt at det er godt med op og ned turer, for så lære man hinanden at kende bedre, man lære at heste kan have op og ned turer såvel som mennesker kan. smiley
    - Man lære jo hinandens svagheder og styrke ved at have op og ned turer smiley

• #14   30. jul 2012 det er godt at jeg ikk er den eneste der også synes det smiley -tak for dit svar

Kommentér på:
Venskab - godt - ikke godt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce