{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Tricks med hesten? {{forumTopicSubject}}

Viste ikke om det var her jeg skulle skrive det. Men har tænkt mig, at lave tricks med mine heste altså mest, neje, lægge ned, spanske skridt, kysse osv. Men havde også tænkt på, at lære dem, at stejle men har set så mange steder, at folk fraråder, at man lære sin hest, at stejle?

Hvad syntes I er bedst, at lære mine heste de andre tricks og ikke stejle? Eller bare prøve og se, hvad de gør?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tricks med hesten?
  • #1   6. jul 2012 Lære dine heste de andre tricks først og når de er på plads så prøv med stejl vis du vilXD men start. Med at lære dem de andre tricks

• #3   6. jul 2012 Jeg ville starte ud med at lære den nemmere tricks. De nemme er:

- Ryste
    - Smile/Flehme
    - Samle ting op
    - Vælte en ting - stol/skammel

Og når hesten så er dus med nye udfordringer og i er mere fortrolige med hinanden så ville jeg bygge videre på tricks som

- Spanske skridt
    - Neje
    - Ligge sig ned
    - Sidde

Det skal lige siges at det er en fordel at hesten kan en hel del grundarbejde inden man begynder på de sværere tricks samt at man er skarp med en klikker i hånden.
    For det gør altså tingene nemmere hvis man kan brække tingene ned i bitte bitte små bidder så hesten konstsant får succes. Så er de SÅ meget nemmere at have med at gøre

• #5   6. jul 2012 Syntes du skal undvære stejl, da hesten jo kan misforstå tegnene en dag.:-)
    Hvis fx. du har en nybegynder en tur oppe på den, og du så har lært den at stejle, og nybegynder kommer til uden at vide det give den tegn til stejl..:P
    Men nu ved jeg jo så heller ikke om det er en hest du rider, eller en lille hest som ikke bliver brugt til ridning.:-)

• #7   6. jul 2012 jaja self.

• #8   6. jul 2012 du kan jo selv bestemme men jeg mener at grunen til at man fraråder det er fordi at hesten kan finde på at gøre det når du rider. jeg ville ikke gøre det fordi min hest gerne vil tingene og den er lidt stedig i forhold til godbider. og det kan være træls vis den gør det mit i et program (spring/dressur) (:

• #9   6. jul 2012 pas på med stejl smiley Så fortæller du nemlig hesten at den er dygtig når den stejler.. Hvis det udelukkende er en trickshest er der selvfølgelig intet i vejen med det som sådan hvis du og hesten kan håndtere det, men det kan være en risiko at gøre den ved din alm. ridehest smiley Nogle heste kan selvfølgelig også bedre håndtere det end andre ligesom hunde med kommandoen "puds" smiley

• #10   7. jul 2012 Jeg vil fra alt i verden råde dig til at lære din hest at stejle på den måde, som efterhånden bliver ment med at stejle: Hesten kaster hovedet op, kroppen følger efter og den fægter evt. med forbene.... Dette stammer fra hesten konflikt adfærd, og er ikke en positiv reaktion. Ja jeg ved godt, at heste gør det i leg... Men ingen dyr leger "for sjov".. Det har den mening at træne dem og gøre dem klar til flugt og/eller kamp på et tidspunkt i livet. smiley

Derimod kan det med tricks være super spændende, og hvis du rider ved siden af, så er er det et godt supplement til den daglige træning. Det gør hesten fokuseret på dig, fintfølende for signaler og de mere krævende ting som lægge ned, leje osv. kræver noget til muskelopbygningen. smiley Så go for it!
    - MEN med ovenstående tekst angående stejlen, er det ikke ment for at skræmme dig fra at lære din hest det. Tværtimod - du skal bare lære den det på en god, fornuftig måde. smiley Den øvelse de bruger på Den Spanske Skole, kaldet LEVADE, er en super godt øvelse. Dette kræver en hest der virkelig kan samle sig og lægge vægt bag til - hvilken man jo også ønsker på en velreden hest. smiley So go for it ! smiley

Kommentér på:
Tricks med hesten?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce