{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
370 visninger | Oprettet:

Kåring og skue... hjælp;) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til kåring med min 2 års ox araber hoppe til august. Hvordan skal hun se ud? Skal de flettes eller have løs man og skal de have klippet koderne eller hvordan?

Og hvordan skal de mønstres? Først skal de løbe i en trekant med trækker og bagefter være løse i ridehuset så vidt jeg har fået fortalt. Men er de begge to i alle tre gangarter eller hvordan?

Håber der sidder nogen med nogle gode råd da det er første gang nogensinde jeg skal deltage i sådan noget.

Mvh Malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring og skue... hjælp;)
  • #1   3. jul 2012 Hej Malene,

ro på:-)

Det er arabere der er tale om og det er smag og behag med fletteri - nogen gør det og andre ikke - men flettet eller ej, hun skal være soigneret så at klippe koderne vil være en god idé.

De mønstres på trekantsbane og i det omfang tiden tillader det kan det være de bliver vist løse - og folk er meget flinke og hjælpsomme til at guide dig inde på banen og fortælle hvad du skal og i hvilken retning du skal gå/løbe. Hvis det kun er for hånd de skal vises er det kun i skridt og trav - galoppen kigger de efter hvis de bliver vist løse også.

Jeg håber du får en positiv oplevelse ud af det og vi ses helt sikkert smiley

Kh
    Charlotte

• #2   12. jul 2012 Mange tak for svar! Jeg er lidt nervøs for det er første gang jeg prøver sådan noget og man vil jo gerne gøre det godt;)
    Jeg har også fundet ud af at de bare skal have et alm hovedtøj på med bid. Men skal de os det når de kun er 2 år?

Mvh Malene

• #3   12. jul 2012 Nej, hvis din hoppe kun er 2 år gammel er jeg ret sikker på at hun ikke behøver at have bid på.

Hingste SKAL bære bid når de er 3 og ældre - har ikke kendskab til om det samme gælder for hopper - men der kan da umuligt være regler strammere for hopperne.

Kh
    Charlotte

• #4   13. jul 2012 Mange tak;)

Kommentér på:
Kåring og skue... hjælp;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce