1.485 visninger
|
Oprettet:
Min 3-års kan ikke galopere i longe? {{forumTopicSubject}}
Min dejlige 3-års bliver longeret 2-3x ugentligt, og skridt, trav, overgange og stop har han helt styr på. Jeg vil meget gerne snart op på ham, da han er helt tryg ved sadel, trense osv.
Men jeg kan simpelthen ikke få ham i galop i longen. Det har jo nok noget med balancen at gøre, men nu bliver han longeret så ofte, og kan trave på en temmelig lille volte, og virker meget stabil. Kan jeg begynde tilridning selvom han ikke kan galopere i longe, og håbe på at det kommer senere? Han kan godt galopere løs i rotunde..
/Maria
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.029
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 1 Svar: 21
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 1 Svar: 21
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Han har taget alt i stiv arm, er meget samarbejdsvillig og meget selvsøgende - så mine erfaringer siger at longen kan være lige gyldig, så længe man har en god styrbar hest fra jorden ellers.
Jeg har galoperet på ham de to første gange nu, og han gav selv "teng", da han var klar til at prøve at lave et anspring. Jeg gav ham blot signalerne til det, da han gik stabilt og søgte frem og ned (og jeg kunne mærke han gav "tegn"), og de par gange jeg har lavet anspring siden, har han stort set reageret med det samme + han han er ikke gået i forkert galop eller krydsgalop en eneste gang, til trods for at vi faktisk har lavet anspringet på en langside hver gang!
Han har selvfølgelig ikke haft balance i galoppen, men det kan man jo heller ikke forvente!
Synes godt du kan arbejde med din hest uden at gå videre med longe. Du skal bare være opmærksom på dens signaler, samt ikke presse den til mere end den er klar til :O)
mar 2010
Elsker dig Mulle < 3 - hvordan gav din hest tegn til galop?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Bare sådan som de normalvis gør lige når man ligger benene til dem inden de anspringer :O) Rigtig svært at forklare.
mar 2010
Har også prøvet at hjælpe ham igang med at lave galoptakten med mine egne ben, men det så mere latterligt ud end det hjalp :o)
Katrine P - han er for 2 måneder siden gået igennem handelsundersøgelse, og har lige fået massage af professionel, hvor han var øm under forbenene, langs rygraden og på hele skulderpartiet. Hun fik løsnet op for det, men tror ikke han er helt fri endnu.
Min 3-års kan ikke galopere i longe?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside