Min dygtige dreng! =:-D {{forumTopicSubject}}
Da jeg hentet min dreng som 7 mnd havde daverende ejer ikke fået trænt trailer med han. Så I kan tænke jer virken forfærdelig oplævelse han må have haft. At blive taget fra sin mor, tvunget ind i en trailer og stå der i over to timer for så at komme et ukendt sted hen. Efter den hændelse startet jeg med at træne trailer med han nogle mnd efter jeg hentet han. Det var en lang og sej kamp men efter megen tålmodighed, opmuntring og godbidder fik jeg han op i traileren. Der hvor det gik galt var at jeg valgte at bytte staldplads for tingene ikke fungerte der hvor han stod. Så jeg fik han op i traileren et par dage før vi skulle flytte men jeg bandt han aldrig for vi kørte ikke med han. Så kom dagen hvor vi skulle afsted, han gik fint op i taileren men ville ikke gå helt ind. Da han kom langt nok frem bandt jeg ham og det startet fint men før de nåede at lukke rampen opdaget han at han var bundet og han fleinet fuldstendig ud. Han knuste lykten på siden af traileren og var ved at hive grimen i stykker. Jeg tænkte at jeg simpelthen var nødt til at løsne han. Det måtte briste eller bære og jeg gik under bommen og forvbentet at få et par på klappen i forsøget på at få han løs. Men i det samme øjeblik jeg tog på han faldt han fulstendig til ro og overgav sig. Vi fik lukket rampen og vi kørte afsted med en hest der havde fået store skrammer på bagbenene. Da vi kørte tænkte jeg: Jeg får aldrig denne hest ind i en trailer igen. Jeg er heldigvis en person som gerne tager en udfordring for jeg skulle gerne starte jagt med ham en dag så jeg giver ikke op. I dag fik jeg lånt en trailer igen. Jeg stillet traileren inde i en af indhegningene og hentet ham. Først fik han den sedvanlige strigletur og så gik vi hen mod traileren. Han stoppet op en meter fra rampen og kikket ind. Jeg trak han så lidt nermere men så strittet han imod. Jeg løsnet karabibhagen og lod han gå rund frit og snuse til den. Så fandt jeg gulerødderne frem og prøvet at lokke han op men nej. Jeg sadde så træktauet i han igen og prøvet at få han til at stille sig midt foran rampen da han hele tiden gik ved siden for at prøve at få godbidderne og efter nogle minutter sadde han hoverne på og gik stille og rolig op. =:-) Det tog lidt tid før han var helt inde med alle fire ben men han var inde=:-D Jeg er så stolt af han. Første dags træning og han gik li op=:-D Er bare så glad. Et par dage mere på den måde så binder jeg han et par dage og så skal han bare ud at køre et par dage med nogle korte ture så han ikke forbinder traileren med at han aldrig kommer tilbage til der han hører "hjemme". Har I nogle tips til hvad jeg kan gøre for at han skal lide det mere? Han får hø og halm der inde samt godbidder. En følges hest er udelukket!
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 881
for det må du endelig ikke gøre. du må først binde hesten op når bommen er lukket.
Den korrekte rækkefølge er. Lås bom bag hest, bind den og så luk rampen op. det er hvertfald det jeg gør hver gang. og så når den skal ud er det bare dig . åben rampen op, bind hesten fri og luk op for bommen
jan 2008
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
jan 2008
mar 2011
jan 2008
mar 2011
Min dygtige dreng! =:-D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside