Hvilken sadle? {{forumTopicSubject}}
Jeg har næsten lige fået unghest, som jeg er godt i gang med at tilride.
Jeg har en virkelig lækker dressursadle til ham, som jeg er rigtig glad for at ride dressur i, men bryder mig simpelthen ikke om at ride andre former for ridning i den.
Jeg vil gerne inden for kortere tid, begynde at komme ud og ride lidt ture med ham, og gerne i lidt let tærren.
Jeg overvejer så at købe en ny sadle til ham, men valget står imellem en spring eller western, og jeg kan bare ikke sige noget frem for det andet pt.
Han er ret god til at blive styret med vægten.
Jeg regner med at skulle ud og starte springstævner på ham med tiden (evt military, når vi når så langt).
Jeg har dog en god kombisadle som jeg rider i nu, og som ligger godt på ham. Tænker om hans sadleleje nemt an ske at ændre sig, så måske jeg skal vente et år eller to med at købe sadle?
Kan i ikke sige lidt for og imod spring vs western? :O)
Og synes i jeg skal købe en ny eller vente?
jan 2008
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 18 Svar: 104
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Skulle jeg anbefale noget til en hest der ikke har formet muskler endnu, ville jeg nok købe en barefoot bomløs. Den kan smidigt vende og dreje, forme sig i takt med hesten + at den følger hestens bevægelser fordi at den ikke er så stiv i det.
Se evt. videoen på det her link: (link fjernet) ellers så klik lidt rundt på hjemmesiden og læs om det
jan 2008
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 18 Svar: 104
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Jeg har aldrig sådan rigtig redet i springsadel, så jeg ved ikke hvor meget mere effekt dte har i forhold til en kombi? :O)
Men tror jeg venter med at købe i hvert fald :O)
Hvilken sadle?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside