{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.031 visninger | Oprettet:

Bøllebank, kæmpe bule på bringen {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger har min lille dreng fået en ordentlig gang bøllebank, hvilket har resulteret i at han har fået en mystisk bule på bringen.. Den er meget stor og mystisk formet, den er lidt aflang og "løber" ned mellem benene. Det er svært at sige, det ligner lidt at begge sider af bringen er hævet, bare på hver sin måde. Den ene side er stor og rund, og den anden er som sagt aflang. Han er lidt varm på den mystiske side, men ikke så meget at mærke på den anden side. Jeg smed hm ud på banen for at se om han var halt, men der er slet ikke noget og han har endda overskud til at fjolle rundt og lave små spring. Han spiser også sin mad. Han har et lille åbent kødsår på bagbenet/numsen, men det er jeg ikke så nervøs for. (det er vasket og ordnet)

Men har i nogen ide om hvad det kan være? og om det måske er alvorligt og jeg skal have fat i dyrlægen?
Jeg har lagt et fotoalbum op hvor der står "bøllebank", der er nogle billeder, de er dog ikke helt gode da han var lidt utålmodig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøllebank, kæmpe bule på bringen
  • #1   4. jun 2012 Tror bare det er slaget.. vent og se om det ikke går væk smiley Min har gået i 14 dage med en bule der er større end det på skulderen og ville ha ringet til dyrlægen idag men kunne se i går det var begyndt at aftage så sys du skal vente og se smiley

• #2   4. jun 2012 Da min hest havde fået tæsk på folden var hans bringe også hævet, fik bare at vide jeg skulle skylle det med koldt vand, han skulle bevæge sig og man skulle være opmærksom på symtomer, for det kunne blive til en byld

• #3   4. jun 2012 Okay, jeg tænkte nemlig godt at det bare kunne være slaget, men den er bare så underligt formet.. Men han er heller ikke øm så jeg blev lidt i tvivl.

• #4   4. jun 2012 hvilke symptomer skal jeg være opmærksom på?

• #5   4. jun 2012 Samme symtomer som en virus, altså høj temperatur, mistes spise lyst, osv. Hvis der er en byld kan den også få kolik symtomer

• #6   4. jun 2012 Okay tak smiley Det vil jeg selvfølgelig holde øje med.

• #7   4. jun 2012 prøv evt at komme noget varmecrem på evt hot and cole fra blue horse det brugte jeg på min som have noget der lyder til at være det sammen 2 gange om dagen i 10 min. det var væk på under en uge min dyrlæge sagde at det var en væske ansamling fordi der ikke var huld.

• #8   4. jun 2012 din beskrivelse af hævelsen lyder fuldstændig som det min hest havde sidste sommer, også pga spark.
    Dyrlægen sagde at det var slaget og helt normalt, men at han måske godt kunne få en knude af arvæv på bringen.
    efter ½ år gik knuden helt væk og idag kan man slet ikke se den har været der.

Min reaktion var lidt ligesom din og så tænkte jeg straks om den havde fået kræft eller noget smiley
    Håber din bare har det samme som min...

• #9   4. jun 2012 Det er fordi der er nogle små blodkar som brister... Og så pibler de, derfor der kommer sådan en væskefyldt bule... Hold øje med at den ikke bliver for varm, for der må ikke gå betændelse i skidtet... Det er forskelligt fra hest til hest, hvor sarte deres blodkar er- min egen lavede sidste nummer da han var 1 år gammel, og det var først på størrelse med en knytnæve, men blodkarene blev ved med at pible og det blev til sidst så stort som en basketball... Hold endelig øje med at det ikke vokser... Nogle dyrlæger punkterer disse blodansamlinger, men i nogle tilfælde gør man ikke. Hvis blodkarene bliver ved med at pible er det derfor farligt at prikke hul, da det ikke vil stoppe blødningen. MEN i de allerfleste tilfælde trækker bulerne sig sammen af sig selv, så det er ikke for at skræmme dig væk:) Men kan lige vise et par billeder af min, sådan som det udviklede sig. Han var så også en af de meget uheldige af slagsen, og vi kunne heller ikke punktere det, uden risiko for ikke at kunne stoppe blødningen.. - Men i dag har han det godt, og man kan slet ikke se det mere:)

Lige efter sparket: http://www.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/6248487_l.jpg
    Da det var på sit største stadie:
    (link fjernet)

Og i dag: http://www.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/8093981_l.jpg

• #10   4. jun 2012 Lige et mere, da det var værst: (link fjernet)

-Men bare rolig- dette sker kun sjældent, og er sikker på det ikke går så galt med din- det er nok snart væk igen:)

• #11   4. jun 2012 holda....op... Jeg holder øje med det! smiley

Kommentér på:
Bøllebank, kæmpe bule på bringen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce